Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Tråd: Symptomer?
-
06-11-06, 16:05 #1
Symptomer?
Har på følelsen at kroppen har sviktet meg helt. Har i ett år nesten ikke hatt luktesans, og nå i år begynte jeg å få nedsatt smakssans. Har mer eller mindre vent meg til dette, men nå er hørselen begynt å tulle med meg også. Har dottfølelse i ørene, og av så er det som et ekko når jeg snakker. Med disse nye tingen oppå det andre som leamus, kraftløshet osv. føler jeg meg helt nede for tida. Er det noen her med samme plager, eller som har hatt noe lignende og blitt kvitt det? Tips til hva som kan hjelpe evt. prøver undersøkelser som kan tas? Har tatt en hel del blodprøver, hatt MR av hjerne, nevrografi, EEG, EKG, og ultralyd av hals. Dette er ting som er gjort de siste årene. Noen som vet om det kan være stoffskifte, eller forslag til noe annet? Takker for svar.
Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
06-11-06, 16:25 #2
ang hørsel... jeg var helt sikker på at jeg hadde fått nedsatt hørsel. jeg hadde alle symptomer faktisk.
jeg fikk en audioingeniør til å ta en hørseltest på meg og fikk beskjed om at jeg har perfekt hørsel
ergo er det ikkeørene mine det ernoe i veien med... det er konsentrasjonsevnen min det er noe i veien med :(
dotter i ørene har jeg også mye ja...
smakssansen min er det ikke noe i veien med hedigvis, men luktesansen... er konstant tett i nesa, har blitt avhengig av nesespray for å få sove ellers får jeg ikke puste når jeg legger hodet på puta...Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
06-11-06, 16:31 #3
Ja konsentrasjonene min er også på bærtur, eller føler det vel egentlig som det er hjernefunksjonen min som ikke helt vil være med bestandig. Men har jo fått undersøkt det meste, det var en av de tidligere legene som sa til meg at det ikke var mange som hadde så mye dokumentasjon på at de var frisk
Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
06-11-06, 23:00 #4
Det høres akkurat ut som meg for et år siden!! Eneste forskjell er at hos meg slo det seg av og på helt uten styring. Hadde det også slik med synet. Hos meg bedret det seg med Levaxinen, men har det fortsatt i korte perioder etter 1 år på medisin. Det kommer når jeg er på mitt dårligste. Jeg har følt det slik at hjernen ikke har energi nok til å tolke de inntrykk som kommer. Jeg har desverre ingen tips å gi deg. Håper det ordner seg med tiden!!Har på følelsen at kroppen har sviktet meg helt. Har i ett år nesten ikke hatt luktesans, og nå i år begynte jeg å få nedsatt smakssans. Har mer eller mindre vent meg til dette, men nå er hørselen begynt å tulle med meg også. Har dottfølelse i ørene, og av så er det som et ekko når jeg snakker. Med disse nye tingen oppå det andre som leamus, kraftløshet osv. føler jeg meg helt nede for tida. Er det noen her med samme plager, eller som har hatt noe lignende og blitt kvitt det?Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
07-11-06, 07:16 #5
Det var mye av og på til meg også, men det ser ut til å være mere konstant nå, og det bekymrer meg. Det med hørselen er nytt. Synet det har jeg hatt problemer med siden 97/98 da jeg hadde en opticus nevritt(betennelse på synsnerven). Dette er jeg friskmeldt for, ingen skader på nerven. Problemet er at jeg føler meg som ei dørmatte for tia, og stoffskifte kan jo ifølge de lærde ikke gi så mye plager. Er undersøkt i alle bauger og kanter, det eneste som er funnet er stoffskifte, nedsatt lungefunksjon, ømfintlige slimhinner. Vil så gjerne inn til en endokrinolog som er flink, men det får jeg ikke siden tsh er så høy. Skal på høyere doser, men eneste som skjer når jeg øker er at jeg er mere våken, og så øker mange av de andre plagene. Er nesten sånn at jeg foretrekker å være trøtt. Blir mye klaging på meg nå. men hjemme og i omgangskretsen må man jo spille skuespill for ikke å være en belastning. Får bare beskjed om å komme meg mer ut, og det er ikke så lett å gjennomføre har ikke energi. Hadde jeg ikke hatt dette forumet så tror jeg at jeg hadde vært mere redd og fortvila over dette enn jeg er. Vi får bare håpe på mirakelkuren for de som plages med dette, og ikke får noe særlig hjelp fra skolemedisinen.
-
07-11-06, 09:17 #6
Har de sjekket deg for bechterews som kan debutere med betennelse på synsnerven eller øyet, og jeg mener at et par andre ting kan debutere med en slik betennelse. Noen som husker mer her på morgenkvisten?
Kankje sjekk nettsiden for sarkoidose, de nevner noe om sarkoidose, syndnerve og pustevansker. Det fins ingen tester for sarkoidose, det er en slags utelukkelsesdiagnose mener jeg å huske. www.sarkoidose.no
DSet fins dog en blodprøve de tar, og det er 1,25 OH vitamin D, den som må fryses. Den er høy hos dem.
-
07-11-06, 10:20 #7
Kjenner meg så igjen på mange av disse symtomene.
Jeg har tatt mye akupunktur for å få opp energien.Hun som driver med dette har lang utdanning på kosthold osv og da har hun satt opp et vitamin/mineral spekter til meg og det hjelper faktisk.
Jeg hører til tider kjempedårlig,merker at det er annstrengende å ha på radio osv.Mye folk på butikken får meg nesten til å besvime(ja julegavene er kjøpt inn).
Synes ofte at jeg ser dårlig,har skjekka synet men det er helt i orden.Det kjennes ut som jeg har et belegg på øya.Er det andre som har det eller er det bare meg?
-
07-11-06, 10:24 #8
Sånn har jeg også hatt det med i flere år...... har trodd det var pollenallergi jeg.
Opprinnelig skrevet av Lindalorraine
Men jeg har det jo om vinteren også. Er mye tørr i øynene og folk kommentrer at jeg alltid "filker" oppi øyene
Måtte slutt å bruke linser, bruker briller nåHypertyreose høsten 2003. "Alle gode ting er tre" ;) Storebror 91, lillebror 03 og bittelillesøster 05
-
07-11-06, 10:34 #9
Nei er ikke sjekka for Bectrews. Andre ting som debuterer med synsnervebetennelse og som kan gi mange slike symptomer kan være Multiple Sclerose, men dette mener de jeg ikke har. Har hatt spinalprøve fra rygg, og MR for å utelukke dette. Risikoen for at jeg hadde eller kunne få dette var ca 25% når jeg hadde hatt en sånn betennelse sa nevrologen.
-
07-11-06, 20:12 #10
Min farfar hadde sarkoidose. Jeg forstå det slik at dette kunne ses på røntgen av lungene ( skjermbilde) som man måtte ta før i tiden for å se om folk hadde tuberkulose. Sarkoidose oppdages ofte på rutinemessig røntgen undersøkelse av lungene.
Det er mulig å ta biopsi av lymfeknuter som er rammet. . Øynene kan rammes i form av betennelse i regnbuehinnen.
Lignende tråder
-
Symptomer på stoffskifteproblemer?
Av elric i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 04-09-08, 13:55 -
Levaxin - Symptomer
Av Hsn i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 2Siste melding: 09-10-06, 10:39 -
Symptomer
Av Henriette i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 06-09-06, 07:53 -
Symptomer på Hypothyreose
Av Tilte i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 31-08-06, 15:37
Svar med sitat
Bokmerker