Sitat Opprinnelig skrevet av baremei
Nå måtte jeg bla tilbake, og jeg blir nok en gang sjokkert over legers ignoranse på de mest elementære ting.

Dine blodprøver tilsier en doseøkning. Det er INGEN tvil om det: TSH er mye høyere enn den skal være når man tar tyroxin, og din FT4 skrubber helt nederst. Anti-TPO eller ikke har absolutt ingenting med saken å gjøre. Noen har det, andre ikke, hypo kan man være like fordømt.

Jeg begynner å få et mantra: BYTT LEGE!

Du blir uforsvarlig behandlet og kan få det mye bedre med optimal dosering. Da vil TSH mest sannsynlig havne mellom 0,5 og 1,5, og FT4 bør ligge i øvre tredel av referanseområdet. Da tenker jeg formen blir en annen, jeg. Og gjør den ikke det bør du vurdere alternativer - tilskudd av T3 (Liothyronin) eller Armour.

Ikke gi deg - det er legen som tar feil.
Tusen takk for svar !!!
Jeg blir så LEI meg av at det skal være så vanskelig. Jeg føler meg bedre nå etter jeg begynte med tyroxsin :(
Jeg har vært hos 2 leger. Hun første sa at jeg hadde psykiske problemer fordi jeg begynte å gråte da jeg var hos henne (har slitt med dette LENGE så det er klart det går inn på meg å snakke om detr når man ikke blir tatt på alvor!!!!)

Han siste ga meg levaxin ENDELIG! Men nå tror jeg ikke at jeg får gå på det mer. :(