Viser søkeresultater 1 til 10 av 36
Hybrid View
-
30-10-06, 20:31 #1baremei Gjest
Samme her. Iflg astma-legen fortalte "hele livet" mitt at dette var nødt til å komme, helt fra ørebarn-tiden, ungdomstiden med forkjølelser med langvarig hoste (lenge før jeg begynte å røyke) osv.
Opprinnelig skrevet av heisann
-
16-04-09, 16:10 #2
Sv: Tungpusten, åndenød, pustevansker
Jeg har tatt pustetest sist jeg var hos legen, men hadde ikke noe tegn på at det skulle være noe unormalt , i følge resultatet. Tungpusten er jeg støtt og stadig. "Begynne å trene litt", fikk jeg høre.
"Alle" leger tar det på alvor om man sier man har pustebesvær og setter i alle fall himmel og jord i bevegelse. Slik opplevde jeg det (2 ganger), men de finner jo ikke ut noe. Hadde den himmelen og jorden som de setter i bevegelse bare funnet ut hvor feilen ligger. Som om de ikke skjønner at stoffskiftet handler om absolutt ALT i kroppen. Det har det tatt tid for meg å skjønne, men litt etter litt blir jeg litt klokere på denne merkverdige og underlige sykdommen. For noen år siden visste jeg ikke engang at vi hadde et stoffskifte.............
Nå tror jeg mine pustebesvær kommer av muskelstivheten, særlig omkring brystkassen/brystregionen. Får ikke myknet opp heller..
De har trodd det har vært hjerte og blodpropp..Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis
(-som føles å ta en eeeevighet)
-
17-04-09, 10:22 #3
Sv: Tungpusten, åndenød, pustevansker
Kjenner igjen dette.
Skal ingenting til før pulsen min er skyhøy og jeg hiver etter pusten.
Holder med å stå opp om morgenen så blir jeg halt anpusten.
Virker sikkert bare for andre som man bare har skikkelig dålig kondis, det er i hverfall det jeg får høre : du burde trene mer. Men det er veldig klart at det ikke har med det å gjøre, man har jo ikke SÅ dålig kondis at man blir anpusten av å stå opp av sengen eller gå ned trappen inne...
I blandt føles det jo som man ikke orker de aller enkleste ting.
Er helt klart at stoffskiftet påvirker også denne delen..
Slitsomt er det i hvertfall.Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!

Svar med sitat
Bokmerker