Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard tips om renseprodukter for fet hud?

på tross av mitt lave stoffskifte har jeg fortsattfet hud og kviser i ansiktet.dette er ikke gøy når man er 33 år...
    jeg sliter med å finne renseprodukter som fungerer og renser opp uten å tette til porene...
    er det noen som har samme problem som har funnet et merke som fungerer? forslag mottas uten tanke på pris i første omgang.
    jeg vil bare ha noe som faktisk renser huden min...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg har akkurat samme problemet. Og jeg som kanskje hadde 7 viser gjennom hele puberteten...

Jeg har funnet noe som jeg har kjøpt i Sverige. Det er ikke ansiktsprodukt akkurat ;). Det heter aco asolsprit - "För uttorkning av vätskande sår/eksem. Lindrar klöe vid t ex insektsbett". Fungerer veldig bra på meg. Om det finnes i norge vet jeg ikke.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Dette er ikke et renseprodukt, men jeg bruker tannkrem på kviser når jeg legger meg om kvelden og da forsvinner de raskt. Har det bare oppå selve kvisen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Dette er ikke et renseprodukt, men jeg bruker tannkrem på kviser når jeg legger meg om kvelden og da forsvinner de raskt. Har det bare oppå selve kvisen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

skjønner at det er favoritten din cat...men måtte du si det 3 ganger? he he

jeg er ikke ute etter midler mot selve kvisene, men takk for tips...
    er mer ute etter en renseserie, rensekrem+ansiktsvann type ting som faktisk får en til å føle seg litt renere etter bruk...

tidligere brukte jeg Oriflame sin rosa serie for fet hud, men tror ikke den føres mer... er ikke i katalogen. :(

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Obs 3 ganger det var en tabbe

Søsteren min har hudproblemer og hun bruker Decloré serien ( vet ikke om det skrives sånn ) . Det er visst gangske dyre produkter.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

det skrives Decleore... bruker den jeg også, men er gått litt lei :(
    får sjekke om de har andre serier kanskje... jeg bruker for øyeblikket renseoljen. den er supereffektiv for å fjerne sminke, men jeg føler at den klabber liksom.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Jeg har funnet ut av at mine kviser (som vel begynte først i 30 årsalderen og stadig økte), om ikke pga, så blir i alle fall verre av ulike typer mat:

Ost, sjokolade, alkohol. Inntar jeg noe av dette, er jeg garantert å få kviser neste dag. Tror også fett spiller inn, spesielt fra dyr.

I år har jeg vært mye bedre. Unngår mest mulig av det over. Har ikke spist kjøtt i år. Sjeldent ost og sjokolade. Alkohol er det litt opp og ned med, men ingenting på flere måneder.

Noen sier også at de reagerer på sterkt krydret mat. Ja, og så er det viktig å drikke mye vann. Vann skyller ut mye slags dritt og avfallsstoffer.

Lukka te ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

etter å ha tenkt meg om har jeg funnet ut at det egentlig var et dumt sted å poste dette... siden TØRR hud er et symptom på stoffskifteproblemer mener jeg he he

men takk for rådene dere...
    det med mat stemmer på meg også stina.. potetløv=kviser... :(

håper mye av problemer forsvinner når jeg klare å komme ned på machvekt igjen... er omsider på vei nedover, sakte men sikkert...

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Treng tips om bra fastlege i Oslo...
    Av Delisa i forumet Hos legen
    Svar: 1
    Siste melding: 02-11-09, 12:41
  2. Tips til endokrinolog i Oslo??
    Av Nettverk i forumet Endokrinologer
    Svar: 1
    Siste melding: 22-03-07, 10:39
  3. Oftebro`s ernærings tips
    Av heisann i forumet Helbred og kosthold