Hei og velkommen hit, Tone!

Du skriver jo selv at du har fått diagnosen "multinodulær struma" - og der ligger kanskje hele grunnen til alle symptomene dine. Jeg vil gjette på at du svinger en god del i stoffskifteverdier, og at du (som meg) blir like sliten av å være for høy som for lav?

Jeg håper du vil få behandling for dette; kanskje du vil få en type "block-and-replace"-behandling - som vil si at man stopper skjoldkjertelens produksjon av hormoner samtidig som man erstatter dette med kunstige hormoner (Levaxin). Jeg vet at flere her inne har fått slik behandling. (Selv har jeg ikke fått undersøkt kjertelen en gang, og får kun Levaxin - fordi jeg tilfeldigvis var inne i en hypo-periode da jeg ble diagnostisert, antakelig? Men jeg svinger fra lavt til høyt og tilbake igjen med noen måneders mellomrom - ofte mye raskere.)

Uansett er det fint om du får tak i prøveresultatene dine; mest for din egen del, slik at du kan følge med på variasjoner og bli kjent med din egen fungering i forhold til blodverdier - men også for at du kan legge ut resultatene her og få hjelp til å tolke dem. Du kan enten bare stikke innom legekontoret og be om å få en utskrift av dem, eller ringe dit og be om å få dem tilsendt i posten.

Lykke til videre i jakten på god helse!