Side 5 av 7 Først 1234567 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 69
    baremei Gjest

Standard

Det var brødtest i siste Puls og I form (tror jeg det var), og der kom Ingers brød ut som et av de aller beste.

Hvorfor ikke investere i en brødbakemaskin, så er det raskt og enkelt å få akkurat det brødet du vil ha, attpåtil ferskt når det passer deg?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Lilja
    Oki sorry men jeg er sånn syk at jeg må vite hva det inneholder rar jeg Snufs og jeg fikk aldri vite det helt men men greit det
    Det er ok å spørre. Oppskriften står på slutten av denne linken jeg hentet frem.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Jo sant det og bake selv. Men da jeg kjøper et brød liker jeg og vite hva det inneholder og da er det spesielt ting jeg er redd for som alle vet mye fett i brød uff vet det er dumt men blir redd da :,(

Jeg er jo syk og opptatt av de tinga men håper en dag slippe det
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard kaffe til besvær...

hva slags forhold har dere til kaffe...?

jeg klarer ikke å holde meg gående uten nesten en liter kaffe i døgnet!
    alternativet for meg er å sove 12-14timer i døgnet.

er det vanlig for oss å bli så avhengig av kaffe?
    jeg har forsøkt åkutte det ut. det fungerer ikke. selv etter flere uker uten kaffe er jeg like trøtt. (noen påstår at en som er avhengig av kaffe blir fortere trøtt uten enn de som ikke er avhengig).

etter 3-4 timer våken MÃ… jeg ha kaffe ellers kan jeg bare gå å legge meg igjen. det meste jeg kan klare er ca 6 timer.

madonna Gjest

Standard

Jeg er totalt motsatt jeg! Tåler ikke kaffe noe særlig, blir rett og slett dårlig av det. Er glad i kaffe, men velger da en sjelden gang koffein fri kaffe.
    Men så har kaffe aldri hjulpet meg med tanke den enorme trettheten!!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Kaffe kan nok gi deg et skyv for å orke å komme i gang - men i det lange løp gir ikke kaffe energi; det gir bare stress...!

Det er IKKE bra for oss med stoffskifteproblemer å piske oss selv av gårde med kunstige stimuli som koffein, efedrin, guava osv. (Det er vel strengt tatt ikke bra for noen, egentlig...) Grunnen er at vi har mye mer sårbare binyrer på grunn av sykdommen vår, og tåler mye mindre belastning på stresshormonaksen enn andre.

Derimot har mange nytte av å forsøke adaptogener som rosenrot og schisandra (i mindre grad ginseng) - men vær klar over at det er viktig å begynne med lav nok dose.

Jeg drikker kaffe selv, jeg, altså... Men jeg har forsøkt å redusere, så nå drikker jeg ikke mer enn et par kopper om dagen, stort sett. Det å kutte ut de to siste er utrolig vanskelig - jeg får noen ordentlig ekle abstinenser, bl.a. en dundrende hodepine. Håper jeg klarer å slutte helt snart, for jeg er overbevist om at jeg hadde hatt godt av det.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Begynte å drikke kaffe for noen få mndr siden jeg. Er 50 år og har aldri tidligere drukket en eneste kopp kaffe!! Var litt sent å begynne et slikt eksperiment kanskje, men tror jeg slutter da - hvis det er slik du beskriver kris.

Tenkte det kunne svi noen kalorier. Var vel derfor jeg satte i gang.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

vel nå bruker ikke jegkaffe for å piske meg selv avgårde i det hele tatt. uten kaffe er jeg gift med senga bokstavelig talt!
    jeg har et søvnbehov på minst 14 timer i døgnet. uten det er jeg hele tiden på etterskudd...
    14 timer søvn lar seg jo ikke gjøre så derfor må jeg ha kaffe.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg reagerer ikke på kaffe. Jeg er ikke avhengig av å ha det. Merker at jeg i perioder drikker mindre enn andre perioder, men det er det hele. Reagerer ikke om jeg ikke drikker kaffe heller. Hverken positivt eller negativt.

Så binyrene mine ser ut til å takle kaffein veldig bra
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

ja ja... nå har jeg vært oppe i 2,5 time og må nå legge meg nedpå mens minsten ser på "bjørnen i det blå huset" og "frode klode hode"...
    kjenner jeg meg selv rett blir jeg nok liggende å døse på sofaen i et par timer før jeg makter å komme meg opp igjen... :(
    tenk så mye morro jeg kunne funnet på isteden!

følr at jeg sover bort livet jeg...

Side 5 av 7 Først 1234567 Siste

Lignende tråder

1. jobbe med hva og hvordan?
    Av Pebles i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifte
    Svar: 6
    Siste melding: 13-02-10, 04:41
  2. Hvordan går jeg frem?
    Av gevega i forumet Blodprøver
    Svar: 1
    Siste melding: 10-03-09, 09:11
  3. Hvordan får jeg T3 op?