Side 4 av 12 Først 123456789101112 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 112
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    69

Standard Tusen takk for svar

Tusen takk for svar.

Skal komme meg til legen og ta nye blodprøver.

Men hva om de viser ikke store forskjellen da? :(
    Da spørs det om legen går med på å øke dosen igjen....

:(

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg syns at blodprøver kan virke forstyrrende inn på den prosessen det er å finne rett dose. Du er jo inærheten med den dosen du har, og nærmere kan ikke dagens blodprøver hjelpe deg. Dagens blodprøver kan ikke si deg hva disse skal være for at akkurat DU skal ha det best mulig, og de kan absolutt ikke si hva dosen skal være for at du skal få det bra.
    Det må du finne ut selv.
    En vanlig full dose er 125µ om dagen. Ã… endre denne med 25 er som å skjære av seg hodet om man bare skal barbere seg ! Det er en regulering på nesten 25% i en smell.
    Forlang at legen skriver ut tabletter i 100µ i 25µ styrke.
    Og det finnes ikke mindre enn 25µ på det Norske markedet, så kjøp deg en tablettdeler først som sist - og en ukedoseringseske. Lag hele uka ferdig hver søndag og regn ukedose isteden for dagsdose. Skal du feks ta 8 stk 100µG i uka, så fordel den åttende så jevnt du kan utover i uka. Skriv det på kalenderen - og skriv en melding der om dagens symptomer.
    Det er en start på det nitide og langtrekkelige arbeidet det er å finne sin rette dose.
    For hver dose du prøver på du nok ha i lengere tid enn 3måneder !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    69

Standard Så mange plager:(

Hei.

Nå føler jeg med rådløs. :(

Kroppen min fungerer ikke som den skal og mange symptomer omringer meg.

Jeg går på levaxin mot lavt stoffskifte og det er vel på tide med en ny måling snart.
    Men så er det så mye annet som plager meg.

Jeg blødde neseblod i nærmere 2 uker før det omsider tok slutt.
    Etterpå får jeg blåmerker av nesten ingenting. Blodårene mine er svært tydelige, men heldigvis ikke i fjeset.
    Når jeg trykker så vidt rett under ribbeinsbuen ( der hvor vi får et "innhuk" etter bryskassen ) ( vanskelig forklart ) da får jeg så inderlig vondt. Det er ikke verre på ene siden enn den andre.

Jeg er slapp og uvel. Slappheten kommer kanskje av det lave stoffskifte, men jeg er så uvel. Hodepine og tidvis kvalme. ( er ikke gravid ).
    Som om jeg må kaste opp men samtidig ikke. Dette kommer i bølgedaler.

Noen ideer på hva dette kan skyldes? Er dette normalt for det lave stoffskiftet?

Mvh

Vilde

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Jeg kjenner igjen dette bildet godt. ribbensvonten din kan være det som kalles Tietzes syndrom, eller condritis og flere med lavt stoffskifte er plaget av dette, men det er lite kjent blant leger.

Jeg var sterkt plaget av dette da jeg gikk på Levaxin, men ingen hjalp meg med det. Det forsvant da jeg gikk over til Armour og jeg er først blitt klar over hva det er nå i det siste.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    69

Standard

Tusen takk for svar n`Finn. Du er så god å ha.

Men har du noen tanker omkring alle de blåmerkene jeg får og neseblødningen?
    Er dette noe som er vanlig for de med lavt stoffskifte?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Tietzes syndrom (costochondritt, osteocondritis, condritis costalis) er lokalisert til brystbeinet, da - nærmere bestemt der hvor ribbeina er festet i brystbeinet. Det høres ut som du beskriver en smerte som er lokalisert i underkant av ribbeina, ned mot magen? Jeg får selv av og til kramper i muskulaturen der som kan være ganske smertefulle, kan det være noe sånt du også har? Det er akkurat i muskelfestene i nederkant av ribbeina jeg får vondt.

Dette med økt blødningstendens har jeg sett at cat har skrevet om her inne også, men jeg har ikke hørt at det henger sammen med stoffskiftet. Derimot kan i hvert fall det å lettere få blåmerker ha sammenheng med binyrebarkproblemer - og du har også andre symptomer som kan samsvare med det. Du kan lese mer bl.a. her:

http://www.stoffskifte.info/binyrebark.html

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

KAm ikke huske å ha hatt lengere blødningstid, men blåmerker fikk jeg også den gangen, og på steder som jeg helt sikkert ikke hadde slått meg. Noen var ganske store og varte lenge og ble gule etterhvert.

Brystsmertene kjennes der du forklarer det og kommer fra bruskskiven mellom brystbeinet og ribbeinet. Smerten stråler ut derfra, men kjennes et sted langs ribbeinet og noen ganger helt ut i siden når skaden enda ikke er blitt så stor. I starten oppfattes det som smertene har muskulær opprinnelse og er derfor vanskelige å definere før man er sterkt angrepet.
    Det er derfor relativt ofte man ser feil opplysninger om dette.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Ojsann - kan det være Tietzes syndrom jeg også har, da...? Jeg har hatt dette helt siden jeg var gravid for fem år siden - har trodd at det var muskelfestene mine som aldri har blitt helt "seg selv" igjen etter fødselen, jeg. (Det var jo forøvrig da jeg også ble stoffskiftesyk for alvor.) Hmmm...

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    69

Standard nattesvette

Hei.

Jeg fryser noe innmari gjennom hele dagen. Blir aldri varm selv med varm dusj.

Men om nettene har jeg begynt å svette noe forferdelig. Jeg er våt når jeg våkner. Da blir jeg selvsagt straks kald igjen.

Kan dette ha med det lave stoffskiftet å gjøre?

Vilde

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    95

Standard

Hei du Jeg hadde samme plager som du har, og dette pågikk i flere måneder.

Jeg har tenkt (utrolig nok.... ) at det nok er en enorm balastning for kroppen - og en stor og omfattende omvelting - når den får tilført hormoner den selv ikke produserer (men jo skulle ha produsert).

Videre har jeg klart å tenke en tanke til: At selv om man har brukt Levaxin i lang tid, tror jeg likevel det vil oppstå perioder hvor kroppen vil trenge dose-økning av ulike årsaker. Nå snakker jeg ut fra egne erfaringer - og ut fra hvordan min kropp fungerer. I perioder hvor jeg var utsatt for stort stress/belastning opplevde jeg at mange av de symptomene jeg hadde FØR jeg begynte på Levaxin, plutselig kom tilbake - og da gjerne forsterket, men også andre symptomer oppstod. Slik som nattesvette. For meg har det hjulpet å øke dosen Levaxin. Er kvitt nattesvetten, men det er vel også alt. Likevel; det var kjempeplagsomt å ha det slik. Søvnkvaliteten går jo ned når man våkner hele tiden.

Kom på en ting til: du burde kanskje gå til legen å få sjekket om du har en pågående infeksjon i kroppen, da dette også kan gi de symptomene du beskriver.

Lykke til

Side 4 av 12 Først 123456789101112 Siste

Lignende tråder

1. Dårlig holdning av det lave stoffskiftet?
    Av Vår i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 14
    Siste melding: 27-03-10, 07:44
  2. Det lave stoffskiftet ikke har slått ut enda?
    Av Marielle i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 09-03-10, 10:08
  3. Når dere er slitne eller utmattet...pga stoffskiftet
    Av Marina73 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 4
    Siste melding: 26-04-08, 21:40
  4. Når får man komme til endolkrinolog?
    Av Hsn i forumet Hos legen
    Svar: 8
    Siste melding: 19-02-07, 14:12
  5. Kan laft stoffskifte komme og gå?
    Av dolla i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 10-01-07, 22:09

Bokmerker

Regler for innlegg