Sitat Opprinnelig skrevet av sunny
Jeg har hatt den samme legen nå i 17 år og er veldig fornøyd med henne ellers.

Så spm til dere som reagerer fra meg blir da; burde jeg be om mer utredning? I så tilfelle på grunn av symptomene eller pga resultatene på blodprøvene?
Vel, begge deler!! - Helt klart. Du har påviste antistoffer på både TPO og TRAS. Og jeg regner med at livskvaliteten din er temmelig redusert med tanke på de plagene du går rundt med??

Det nytter nada at du er tilfreds med legen din ellers, når hun

A) Sier at det ikke er nødvendig å behandle deg ettersom du har t4 innen normalen. Dette viser at hun ser unntakene i stedet for å se det helhetlige bildet - hun velger å fokusere på den delen av prøvene som gjør at hun kan slippe unna med å ikke foreta seg noe med deg.

B) Hun erkjenner at du har depresjon som følge av et stoffskifte som ikke fungerer, men ønsker fortsatt ikke å behandle deg. Jeg trenger vel ikke argumentere noe videre her.

c) Hun foreslår blodprøve 1 gang i året(!) Noe som er altfor sjelden. Nok et tilfelle som peker på at hun enten hun vil lette arbeidsmengden sin, eller at hun ikke tar deg, helsa di og plagene dine alvorlig..

D) Du har gjennom flere besøk hos legen din hatt med lange lister over symptomer som skulle fått det til å lyse litt i varsellampa, men det har det ikke gjort før nå til slutt.. hun beklager at det har tatt tid å finne ut hva som feiler deg, men hun ønsker fortsatt ikke å gjøre noe med det(!)

Reis deg opp å ta ansvar for helsa di, kvinne!! Du har oss i ryggen vet du!