Dere får gjøre som dere vil, men jeg kommer ikke til å prøve noe slikt iallfall...

Hva gjorde man før i tida, før disse produkta kom på markedet?

Grunnen til at jeg er skeptisk er ikke fordi jeg ikke har forståelse for deres situasjon, men derimot at jeg tror man ødelegger sitt eget metabolske system, og "jukser" med forbrenninga si når man svelger slike tabletter, slik at når man før eller siden blir nødt til å slutte, vil kroppen fungere enda dårligere enn før, og man vil legge på seg det man har gått ned + noen kilo til...

De 3 påfølgende år etter du har hatt din høyeste vekt, vil kroppen anse dette som en idealvekt å strebe for å nå opp i denne vekta.

Når jeg sier kaloritelling er tøv, mener jeg det som jeg sier det bokstaveling, at jeg synes telling er tøv. Iallfall ville jeg selv blitt frustrert over å gjøre dette, ville hatt mange sprekker, og mistet livsglede som ville bli erstattet med frustrasjon, i tillegg til at det ville vært vanskelig å ikke kunne ta en vaffel med familien en lørdag i slalombakken, uten å være nødt til å spise knekkebrød til kvelds for å unngå å overstige et visst tall. For eksempel. Jeg synes mat er næring og kos, og ikke i alle situasjoner passer det å analysere alt man spiser.

Da har jeg større tro på å spise sunnest mulig i hverdagen, ikke henge seg oppi tall, men sørge for grovt brød, mye frukt og grønnsaker, magert kjøtt, bønner og linser, egg, cottage cheese, fisk og fjærkre.. Prøvd å unngå mest mulig søt og sukkerholdig mat, men absolutt ikke gått av veien for et kakestykke eller lignende i godt lag!

Men dette er et vanskelig tema.. forbrenningen til oss med lavt stoffskifte er ikke så god som hos de friske, og vi må jobbe dobbelt så hardt. Det er klart det er frustrerende!!! Jeg bare tror ikke reductil o.l. er løsningen, men dersom legen din synes dette er trygt og greit, så kjør på!