I dag har jeg ringt og fått svar på min sønns blodprøver. De er som følger:

Anti-TPO - 740
T4 - 15,1
T3 - 4,1
TSH - 0,93
TRAS er sendt, men ikke fått svar på. Legen trodde ikke noe var galt her, men han ville ha ført inn verdiene av disse også. Kommer ikke til å ringe for å sjekke opp i dette.

Referanseområdene må jo være samme som mine, og det må jo være fritt T4 og T3 det er snakk om (selv om jeg ikke forstår forskjellen - er fritt det som er i blodet, og uten fritt - det som skal være i selve kroppen, f.eks. thyroxin i skjoldbruskkjertelen?)

Referanseområdene:
STPO <=60
STSH 0,30 - 4,0
SFT4 10,0 - 19,0
SFT3 3,0 - 5,7

S = Serum

Anti-TPO har beveget seg mye i gal retning, fra 440 sist. Så legen er nå enig i at vi skal forsøke med en bitteliten dose Levaxin. Han lovte å legge ut resept på dette, så vi får håpe at det går i orden. Jeg sa at vi måtte begynne på veldig lav dose, og han sa at jeg ikke skulle bekymre meg for det. Så nå før jeg vet hva begynnerdose han skal ha, kunne det vært veldig interessant å høre hva dere mener han skal begynne på.

Og så lurte jeg på hvordan dere tolker hans TSH, T4 og T3. For meg ser de da bra ut. Synes kanskje det er litt merkelig at TSH'en ikke er høyere, men hva vet vel jeg? ;)