Viser søkeresultater 21 til 30 av 30
-
15-07-06, 23:45 #21
Hvilken progesteronkrem er det du bruker Stina? Og hvorfor bare 14 dager? Jeg skal ta min i 25 dager med pause i 5 dager. Fått fra legen?
Helt enig når det gjelder kaffi. Ekkelt, vondt og og stinker fælt. Prøvd koffeintabletter? Må handle de utafor Norges grenser da. Fritt frem i Danmark. Eller var det Tyskland? Husker ikke. Noen handlet for meg en gang. Jeg tåler de ikke lenger. Skjelver. Tålte de FØR Levaxinen.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
16-07-06, 14:02 #22
"Naturlig progesteron" heter den. Kjøpt på helsekosten. 355 kr. Og det er grunnen til at jeg kun bruker den i 14 dager. Når den er tom, har jeg trolig ikke råd til å kjøpe ny.
Har heller ikke råd til å forsøke med alt mulig annet heller, dessverre, for da kan jeg ikke finne ut av om det er noe som hjelper. Men jeg tviler på at jeg tåler koffein-tabeletter. Reagerer også på cola hvis jeg drikker litt for mye."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
16-07-06, 14:14 #23
Er det denne du kjøper?
http://www.h-by-m.com/hbm1103.php
Her koster den i kr 199,-.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
16-07-06, 20:29 #24
Har dere prøvd kaffe latte eller kaffe mokka om dere trenger kaffe som energi. Den siste er det jo en del kalorier i da men... Jeg får i hvertfall energi av den og brukte det da jeg var svært dårlig av sykdomen. Det hjalp litt noen timer.
-
16-07-06, 21:24 #25
Hei jeg er noe bortreist for tiden, er på svalbard.
Ser at andre leser og skriver her på mobilen...
Angående den som startet tråden , det er vanskelig å si noe uten blodprøver siden man kan bli sliten og faktisk kald av overdosering også. Jeg tror de unge kan speede på thyroxin, vi eldre blir slitne.
Dosen: det fins en del som tar 200 eller 300 mikrogram, så dosen kan være ganske stor uten at en er hyper.
Har selv økt litt nylig.
Etre eller fire år siden var jeg på 125 µg som er en normal dose.
Angående øke levaxin når man øker liothyronin, så måtte jeg øke levaxin etter at jeg begynte med liothyronin, og mange andre også, men man øker først liothyronin og etter en uke eller to øker man levaxin . (ofte har legen senket levaxindosen (og det er riktig for dem som er følsomme, så det høres trygt ut å gjøre det for alle men det er neppe nødvendig for alle) . Men neste trinn er at man må øke all levaxin tilbake igjen, og ofte øke enda mer. Dette kommer av at ft4 vanligvis synker når man begynner med liothyronin.
Altså er måler hele tiden å få både ft4 og ft3 i øvre halvdel eller tredel av referanseområdet.
Hvis man derimpt senker levaxindosen og så tar 10 og så 20 µg liothyronin, ender man sannsynligvis opp med ft3 litt over referanseområdet samt ft4 godt i nedre halvdel. Målet for de fleste er å få dem omtrent like høyt i øvre halvdel.
Varianten med å bare ta 10 µg liothyronin og begynne med 5 og så øke med 5, uten å senke levaxindosen, kan være like så greit, men offisielt skal man senke levaxindosen litt. 10µg liothyronin tilsvarer ca 36 µg levaxin, og å senke med 50 µg er definitivt for mye. Da kan det være mer logisk å ikke senke.
Merk at noen få vil ha det bedre med høy ft3 og lav ft4.
-
17-07-06, 00:43 #26
Nei, Yvette, den er ikke helt lik, men ser jo at det er herfra jeg må bestille hvis jeg skal ha mer.
Takk, nora, da hadde jeg vel forstått det litt riktig da, heldigvis ;) Og jeg tror da heller ikke jeg har gjort så veldig feil. Så nå håper jeg at denne sinnsyke trøttheten kan lette noe."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
17-07-06, 13:57 #27
Hei igjen.
Leste her om koffein-tabletter, og i Sverige får en hvertfall kjøpt drops m koffein, 2 drops er det samme som 1 kopp kaffe, Vicks heter de og er kjempe-vonde, men liker en kaffe så liker en kanskje de også!?!?
Vicks red energi, var det de het.Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
21-07-06, 17:10 #28
Om evt overdosering.
Hvis en fremdeles har forstoppelse f.eks., kan man da være overdosert ettersom dette er et symptom på lavt stoffskifte? Burde ikke det forsvinne når dosering nærmer seg det optimale? Og hvis jeg får for mye thyroxin, burde jeg da ikke få diare?
Alt er som før - av og til forstoppelse, av og til diare. Kanskje ikke fullt så mye forstoppelse - som på det verste i alle fall, men det har det uansett ikke vært på ei stund. Spiser mye FiberRik og RugSprø så det er ikke pga for lite fiber eller grovt."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
21-07-06, 19:10 #29baremei Gjest
Og du får i deg nok væske, så fiberet får virke i stedet for å proppe deg igjen?
Opprinnelig skrevet av Stina
-
21-07-06, 19:49 #30
Går ut fra det.
Ble for ikke lenge siden "tilsnakket" av noen her på forumet - om jeg ikke drakk for mye vann
Drikker veldig mye vann. Og te (ikke svart) når det ikke er så varmt. En del Taffelvann (ligner Farris) og sjeldent Cola light/Pepsi max. Og enda sjeldnere - øl og vin
Så det er ikke så mye vanndrivende væske jeg drikker. Drikker f.eks. ikke kaffe - det blir jeg fryktelig dårlig i hele systemet av, kanskje mest i "nervesystemet".
Drikker jeg cola, så merker jeg at jeg får forstoppelse av det, så det er en av grunnene til at jeg ikke drikker det særlig mye."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Lignende tråder
-
Er det mulig å merke så stor forskjell?
Av Lilje i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 31Siste melding: 07-04-08, 23:56 -
Hvor raskt merke en doseøkning av Levaxin?
Av lolipop2000 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 10-07-07, 08:42 -
Jeg kunne tenke meg å… gå… i hi
Av cathrin i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 0Siste melding: 20-12-06, 20:04
Svar med sitat
Bokmerker