Takk for svar
Når det gjelder å få opp ferritin nivået spiser jeg jerntabletter i perioder, både vanlig og hemojern, problemet er den harde magen jeg får. Ellers spiser jeg veldig sunt, mye grønt, elsker wok. Spiser dessverre lite rødt kjøtt, var vegetarianer til jeg var 25, nå spiser jeg av og til rødt kjøtt, men det vil aldri bli en stor del av mitt kosthold. Et godt tips å kjøpe meg en jerngryte, skal forsøke det.

Jeg klarer å få ferritin opp i rundt 20 hvis jeg spiser jern ofte, men så kommer menstruasjonen som varer i ca. 10 dager med store blødninger, og da dropper nivået . Så har jeg noen uker å bygge det opp igjen....og slik går det i en evig runddans

Jeg er for tiden sykemeldt, noe jeg ikke er fornøyd med. Er veldig glad i jobben min og savner både pasientene og kollegaene voldsomt. Det er andre gang på et år at jeg er sykemeldt, legen mente det var helt uforsvarlig av meg å gå på jobb med et så høyt blodtrykk (172/112), min hvilepuls er dessuten rundt 48-50. Det som er så fortvilende er at jeg mest sannsynnlig vil bli sykemeldt med jevne mellomrom fremover fordi jeg ikke blir noe bedre, og dette synes jeg er helt forferdelig. Dere kjenner dere sikkert igjen???Ønsker så gjerne å jobbe, men har ikke krefter til det :x

Har time hos legen i juli, og skal ta med meg informasjon som jeg har fått av dere. I tillegg skal jeg be henne ta prøver på D-vit, hva heter forresten de prøvene, klarer ikke å finne disse på lab. arket fra klinisk kjemisk UNN. Kan jo være at jeg mangler D-vit. soler meg meget sjelden, og bor jo langt mot nord. Er medlem i Shine club og tar en haug med vitaminer og mineraler som jeg bestiller derfra. I tillegg drikker jeg tran og selolje. Prøvde forresten å bli med i studien til Jorde, men hadde litt for lav BMI.

Uff høres ut som jeg er en hypokonder, beklager