Side 5 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 83
    baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Joni
    Hvis noen ikke vil skrive under på et opprop, må det respekteres!
    Jeg har på ingen måte gitt uttrykk for at jeg ikke respekterer det, så vennligst ikke antyd noe annet.

Jeg bare lurte, for jeg kan ikke skjønne hvordan det påvirker hverdagen til noen å være en i mengden av noen titialls eller hundretalls, med mindre man stikker frem nesen sin ytterligere.

Men det kan være så enkelt at noen mener opprop er noe annet enn jeg gjør, og at vi misforstår hverandre. Det er flere varianter ute og går her, og jeg snakker altså om den "enkle" varianten hvor man føyer sin underskrift pent under den forrige.

Og jeg mener også at jo fler som skriver under jo bedre, så lenge oppropet er tydelig formulert og gjør det lett å ta stilling til saken, også for dem som ikke vet så mye om hypothyreose.

Men det er den enkeltes valg, og det er selvfølgelig greit - det legger jeg meg ikke oppi.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    39

Standard

Jeg mener fortsatt at vi må forsøke å påvirke de "riktige instanser" via thyro-foreningen. Jeg oppfordrer alle som har stoffskifteproblemer til å melde seg inn der - slik at vi kan få gjennomslagskraft. Jeg tror egentlig at den eneste måten vi vil kunne påvirke de miljøene som trenger påvirkning på sikt - er gjennom foreningen.
    Jeg tror at om vi får til en blest rundt sykdommen vår nå - der noen av oss står fram - vil dette fort blåse over- og jeg tror ikke vi kommer så langt med det. Jeg tror langsiktig systematisk jobbing er det som skal til.

Jeg lurer på å ta noen telefoner og kaste fram noen ideer for foreningen.
    Er det da greit at jeg refererer til denne debatten på forumet? At vi er en gjeng som virkelig er innstilt på at noe blir gjort for å få i gang en debatt??
    Jeg ser ikke bort fra at jeg vil engasjere meg litt i foreningen dersom kreftene tillater det. Gi en tilbakemelding om dere syns det er greit at jeg nevner denne diskusjonen for foreningen...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Eidsvoll (utflytt Harstad)
    Meldinger
    5

Standard

Hei, er ikke så mye innpå her, men nå kommer endelig et engasjement om et tema jeg har savnet og brenner for. KJEMPEFLOTT !!!
    Tror et skriv/opprop i media er kjempenyttig. Så kan jo Thyreoideaforbundet ta opp tråden, og være med å følge opp videre.

Har sittet som kontakt for thyreoidea-opererte i Thyreoideaforbundet, og jeg har fått mange telefoner fra veldig fortvilte mennesker , og det var mye av de samme tingene som går igjen i forumet her.

Så dette synes jeg er et kjempeflott tiltak !!!
    :-)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    60

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Abra
    Jeg mener fortsatt at vi må forsøke å påvirke de "riktige instanser" via thyro-foreningen. Jeg oppfordrer alle som har stoffskifteproblemer til å melde seg inn der - slik at vi kan få gjennomslagskraft. Jeg tror egentlig at den eneste måten vi vil kunne påvirke de miljøene som trenger påvirkning på sikt - er gjennom foreningen.
    Kjempebra initiativ, som jeg selvfølgelig støtter fullt ut ...og annonym har jeg vel aldri vert Dog stiller jeg meg tvilende til at NTF er den rette sammarbeidspartneren i dette tilfelle. Meldte meg selv ut for flere år siden da jeg (...med fare for å trå noen på tærne) opplevde at foreningen sentralt var svært konservativ og at de støttet seg litt for mye på den generelle råd for behandling av hypothyreose, hvor de egentlig burde lytte til, og støttet, sine medlemmer som ikke ble hjulpet av denne behandlingen (...om ikke for å få en talsmann, hvorfor skulle en ellers melde seg inn?!)

Synes opprop høres bra ut, men det kan jo løses via en post her i forumet.

Ellers er jo FPP en forening som fronter pasienter som føler de mangler gehør hos helsevesenet, og jeg kan ikke se at vi skulle ha noen betenkeligheter med å fronte en sådan sak. Vi ønsker også som forening å gjøre noe med den urettferdige blåreseptordningen, og har så vidt begynt å jobbe med det.

Mvh
    Siri Ann
    En solskinnshistorie?
    No one needs a smile as much as someone who has none left to give. So if you meet someone like that, leave him one of yours.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Je ær elendi te å skrive brev, men je ær go te å underskrive!!!!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Fremdeles spennende debatt og mange gode forslag ;)

Jeg synes jo at man kan høre med Thyroideaforeningen i alle fall, og er de ikke interessert i oss, så er vi heller ikke interessert i dem. Det skader jo ikke å snakke sammen, skulle en tro.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

baremei Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
    Jeg synes jo at man kan høre med Thyroideaforeningen i alle fall, og er de ikke interessert i oss, så er vi heller ikke interessert i dem. Det skader jo ikke å snakke sammen, skulle en tro.
    DET er kloke ord. Støtter det.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Synes vi er rare som legger opp til at det må være en kamp "oss" i mellom. Greit nok om threoideaforeningen er konservative, men det vil ikke si at det er "oss" mot dem! Det er derfor vi trengen en skikkelig solid sak å komme med. Vil at ting skal være konkrete og skikkelige. Om vi går ut med ting og legestanden hakker oss i stykker fordi vi ikke er seriøse nok... Ja da kommer vi ingen vei. Og da kan det være greit å ha NTF i ryggen
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Narvik
    Meldinger
    49

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne Ma
    Synes vi er rare som legger opp til at det må være en kamp "oss" i mellom. Greit nok om threoideaforeningen er konservative, men det vil ikke si at det er "oss" mot dem! Det er derfor vi trengen en skikkelig solid sak å komme med. Vil at ting skal være konkrete og skikkelige. Om vi går ut med ting og legestanden hakker oss i stykker fordi vi ikke er seriøse nok... Ja da kommer vi ingen vei. Og da kan det være greit å ha NTF i ryggen
    Hei AnneMa

Er så enig med deg, vi må være seriøse ellers går det i dass.
    Og kjemper vi ikke for saken og gjør noe med vår situasjon......ja, da blir vi sittende her å klage til krampa tar oss, ingen får da vite åssen dette norske helsevesen og legene (IKKE) behandler oss, og da har vi i utgangspunktet tapt.

Lajla

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Så KLOKE dere alle sammen er ;)

Enig i det med seriøsitet.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Side 5 av 9 Først 123456789 Siste

Lignende tråder

1. Hei alle sammen
    Av Frustrert i forumet Presentasjoner
    Svar: 1
    Siste melding: 11-05-08, 15:15
  2. Hei alle sammen, jeg er ny.
    Av belit i forumet Presentasjoner
    Svar: 2
    Siste melding: 26-07-07, 23:04
  3. Hei alle sammen
    Av litaogslita i forumet Presentasjoner