Veldig bra Abra! Har et par innspill: Jeg kjenner ikke til Thyriaforeningen, men jeg antar at de ønsker å skrive sine innlegg selv. De er jo myndighetenes samarbeidspartner og høringsinstans i saker som gjelder oss. Hvorfor skulle de samarbeide med oss? Hvem er vi? En samling mennesker med samme diagnose som medlemmene i Thyriaforeningen. Det er det som er poenget med organisasjoner, at de representerer mange, 5000. Kan ikke tenke meg at de er interessert i å samarbeide med oss. Hvis vi har et forslag til et brev, kan vi avlevere det, men de gjør akkurat hva de vil med det. Det er helt usannsynlig at vi som gruppe kan skrive et avisinnlegg i samarbeid med foreningen. Men vi kan bli medlemmer og påvirke på den måten.

Innholdet du skisserer er meget bra! Jeg foreslår at du skriver utkast til et åpent brev til helseministeren, at vi kommenterer det og at det blir lagt til en side hvor de som ønsker det, kan underskrive, evt. til www.opprop.no

Jeg kommer ikke til å underskrive brevet fordi jeg rett og slett er i for dårlig form, jeg har min fulle hyre med å klare hverdagen. Det er sikkert noen andre som heller ikke ønsker å undertegne et brev til Sylvia. Verden er tøff, arbeidsmarkedet likeså, noen bor på små steder og det fins mange gode grunner for at noen kanskje ikke vil undertegne et slikt brev. Men alle kan påvirke på en eller annen måte. Send en e-post til PULS-redaksjonen, o.l. for å oppfordre de til å lage innslag om hypo/hyperpasienter,- det kan gjøres anonymt.

Vi kan gjøre mange ulike framstøt. Mange gode forslag er kommet; kontakte ukeblader og aviser med oppfordring om å skrive om problemene vedrørende stoffskiftesykdommene.

Mange kjenner kanskje en journalist eller to?
DETTE BLIR BRA!