Har prøvd å finne mer informasjon om hypothyreose enn det jeg selv har av litteratur og det som står på Sonja's. Fant en artikkel på nettet hvor lav puls og vektøkning var nevnt. Har jo hørt om vektøkning, men ikke lav puls. Selv har jeg ganske lav hvilepuls på rundt 48, mens jeg har høyt blodtrykk. Målte nettopp trykket som viste 152/98 og puls på 52. Jobber som sykepleier og er vant til blodtrykk og pulsmålinger, og dette ville jeg reagert litt på

Jeg er som dere skjønner veldig opptatt å finne ut hva som feiler meg, har ennå ingen diagnose. Synes det er trist å være sykemeldt hvis dette kan behandles med medisin. Leste også om prevalensen til arvelighet, i vår familie er det flere med denne sykdommen, blant annet min mor, hennes mor, og noen søskenbarn av mamma. Så er det vekta, har lagt på meg 10 kilo de siste 5-6 årene, har i like lang tid forsøkt å gå ned i vekt, men klarer uansett bare 2-3 kilo, og det etter iherdig innsats. Andre symtomer er tretthet, slapphet, brain fog, muskelsmerter, tørr hud, hovne øyne, tar lett til tårene. Kan nevne at jeg er rundt 40 år, og at jeg aldri ble den samme etter fødsel nr. 2 for 12 år siden, og etter fødsel nr.3 for 6 år siden føler jeg at jeg har slitt. Nå er jeg faktisk sykemeldt for andre gang med diagnosen utbrent

Så at det var et opplegg i Tromsø den 23. mai ang subklinisk hypothyreose eller tidlig diagnoisering - synd jeg ikke var klar over det