Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
01-06-06, 18:39 #2
Mange spørsmål du stiller og jeg kan egentlig stillë de samme selv.
Så lenge våre leger ikke bruker de medisinene vi bruker, så får de heller ingen er faring med dem og dermed heller ingen kunnskap å dele med oss.
Dette bestemmer de jo selv, og vi må leve med uvitenheten.
Pulsen din er en svært individuell størrelse som du ikke kan sammenligne med andre. For å kunne bruke denne må du ha fulgt denne ganske slavisk i en årerekke, og ha nedskrevet resultater.
Men alt for lav og alt for høy kan jo si noe om stoffskiftet. Inne i normalområdet må du ha spesialkunnskaper om din puls.
Den basale tempen er mer "universell" og gjenspeiler forbrenningen godt.
verdiene må likevel tolkes for den er jo avhengig av kroppens infeksjonsstatus også.
Jeg tror det kan være slik :
Første regel er at du skal opp i en rimelig dose raskt. Den bør du ha en stund og reagere på den med dine følelser og bruke dine kunnskaper.
Det er ikke lett å vite om dosen er litt høy eller litt lav ! blodprøver er heller ikke til hjelp for å finne den eksakte idealdosen, sålenge du ikke vet hva verdiene var før du ble syk. Meg har de iallfall villedet mer enn de har veiledet. Jeg har tatt mer enn 1000? prøver og vet det fremdeles ikke !
Hvis du bestemmer deg for å endre dosen, skal du tenke at "dette er for bestandig".
Du må iallfall aldri justere opp og ned med bare ukers varighet.
"Bestandig" er etter en lang tid relativt da, men da kan du bruke lang tid på å tenke om du skal redusere - øke, blande inn litt Levaxin eller dele dosen.
En ting er sikkert, liker du deg ikke så virker ikke den thyroxinen du bruker bra nok på deg, men gi alle variantene en mulighet først da ?
Hva betyr dette? Vet ikke Ada.
Når setter Armouren seg? Det er ikke sikkert den gjør det. Gjorde ikke det hos meg. Forsøker en cocktail jeg nå.
Hvordan vet dere at dere er på riktig dose? Jeg vet det iallfall ikke.
Når bør en ta T4/Levaxin i tillegg? Som et forsøk på å få det bedre når Armour eller Levaxin alene ikke greier det. Begynn med 25µG.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Armour Thyorid - omregning av dosering fra Levaxin
Av bethen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 24Siste melding: 13-02-14, 16:34 -
Dosering armour. Bør kombinere med levaxin? Lav t4
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 1Siste melding: 10-11-06, 12:38 -
armour... hvordan bestiller dere?
Av Lissa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 29-10-06, 15:10 -
Dosering av Armour og Levaxin i kombinasjon
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 06-09-06, 21:42

Svar med sitat
Bokmerker