Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
06-09-06, 20:24 #1
Dosering av Armour og Levaxin i kombinasjon
Venter på å hente armouren på apoteket, lurer på hvor mye levaxin jeg bør ta i tillegg til armouren? Har tatt 100 mcg hver dag, de siste 2 ukene plusset på med 0,05mcg to ganger i uka. Siste prøver tatt 4/9 viste TSH på 1,40 (har faktisk gått fra 4,16 på etpar uker med høyere dosering..) FT4 var 17, altså litt lavt. Ft3 var høyere nå enn det har vært før: 4,5. Føler meg for øvrig helt på bunn, deppa, sover lite, hissig, glemsk you name it.. ser at jeg har litt å gå på i forhold til dosering.
Planen: Trappe ned thyroxinen til 50 microgram per dag, 75 mcg etpar ganger i uka. Begynne med 1 grain armour som jeg deler i to, morgen og kveld. Er dette mye? bør jeg starte med lavere dose?
Tenker det er lurt å fortsette med levaxinen siden T4 er noe i det lave sjiktet. Takker for innspill!Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
-
06-09-06, 20:57 #2baremei Gjest
0,1mcg? Eller 100mcg levaxin?
I så fall ville jeg gått rett over på bare Amour med 1 grain, og økt med 1/4 grain/dag om to uker, deretter igjen to uker etter det.
Da ville jeg vurdert formen og tatt ny blodprøve 6 uker etter siste økning.
Noen kan bruke bare Armour, andre må kombinere fordi FT4 blir for lav og formen deretter.
Selv har jeg endt på 2 grain Armour + 75mcg Levaxin.
Vær obs på at en mulig første opptur ofte roer seg og synker igjen når Levaxin er helt ute av kroppen, etter 6-8 uker. Da kan det være på plass med en liten økning av Armour.
Pass også på å holde utålmodigheten i sjakk og ikke øk for fort etter å ha passert sånn ca 1,5 grain, derfra må mange øke veldig, veldig sakte for ikke å krasjlande etter kort tid. Da må man begynne helt på nytt.
-
06-09-06, 21:28 #3
Jeg bruker bare Armour.
Hos meg økte T4 temmelig fort, så jeg tror det kan være lurt å sjekke det tidligere.
Det tok en tid før jeg begynte å merke virkningen, men det var før glasset på 100 tabletter var oppbrukt.
-
06-09-06, 21:42 #4baremei Gjest
Og du brukte Levaxin før Armour?Hos meg økte T4 temmelig fort, så jeg tror det kan være lurt å sjekke det tidligere.
Levaxin har lang halveringstid, og når man går fra Levaxin til Armour vil man gjerne få høyere FT4 i en periode, for deretter å møte det jeg sa:
Vær obs på at en mulig første opptur ofte roer seg og synker igjen når Levaxin er helt ute av kroppen, etter 6-8 uker. Da kan det være på plass med en liten økning av Armour.
Kan det ha vært derfor din FT4 økte fort? Sank den eller stabiliserte seg igjen etterpå?
Lignende tråder
-
Armour Thyorid - omregning av dosering fra Levaxin
Av bethen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 24Siste melding: 13-02-14, 16:34 -
Dosering Levaxin/Liothyronin
Av Bittebitt i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 1Siste melding: 22-06-07, 15:59 -
Dosering armour. Bør kombinere med levaxin? Lav t4
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 1Siste melding: 10-11-06, 12:38 -
Hvordan vet dere riktig dosering Levaxin/Armour??!!!
Av Ada i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 04-06-06, 17:35 -
DOSERING AV LEVAXIN
Av cathrin i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 7Siste melding: 20-04-06, 19:12
Svar med sitat
Bokmerker