Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard Dosering av Armour og Levaxin i kombinasjon

Venter på å hente armouren på apoteket, lurer på hvor mye levaxin jeg bør ta i tillegg til armouren? Har tatt 100 mcg hver dag, de siste 2 ukene plusset på med 0,05mcg to ganger i uka. Siste prøver tatt 4/9 viste TSH på 1,40 (har faktisk gått fra 4,16 på etpar uker med høyere dosering..) FT4 var 17, altså litt lavt. Ft3 var høyere nå enn det har vært før: 4,5. Føler meg for øvrig helt på bunn, deppa, sover lite, hissig, glemsk you name it.. ser at jeg har litt å gå på i forhold til dosering.

Planen: Trappe ned thyroxinen til 50 microgram per dag, 75 mcg etpar ganger i uka. Begynne med 1 grain armour som jeg deler i to, morgen og kveld. Er dette mye? bør jeg starte med lavere dose?

Tenker det er lurt å fortsette med levaxinen siden T4 er noe i det lave sjiktet. Takker for innspill!
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

baremei Gjest

Standard

0,1mcg? Eller 100mcg levaxin?

I så fall ville jeg gått rett over på bare Amour med 1 grain, og økt med 1/4 grain/dag om to uker, deretter igjen to uker etter det.

Da ville jeg vurdert formen og tatt ny blodprøve 6 uker etter siste økning.

Noen kan bruke bare Armour, andre må kombinere fordi FT4 blir for lav og formen deretter.

Selv har jeg endt på 2 grain Armour + 75mcg Levaxin.

Vær obs på at en mulig første opptur ofte roer seg og synker igjen når Levaxin er helt ute av kroppen, etter 6-8 uker. Da kan det være på plass med en liten økning av Armour.

Pass også på å holde utålmodigheten i sjakk og ikke øk for fort etter å ha passert sånn ca 1,5 grain, derfra må mange øke veldig, veldig sakte for ikke å krasjlande etter kort tid. Da må man begynne helt på nytt.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg bruker bare Armour.

Hos meg økte T4 temmelig fort, så jeg tror det kan være lurt å sjekke det tidligere.

Det tok en tid før jeg begynte å merke virkningen, men det var før glasset på 100 tabletter var oppbrukt.

baremei Gjest

Standard

Hos meg økte T4 temmelig fort, så jeg tror det kan være lurt å sjekke det tidligere.
    Og du brukte Levaxin før Armour?

Levaxin har lang halveringstid, og når man går fra Levaxin til Armour vil man gjerne få høyere FT4 i en periode, for deretter å møte det jeg sa:
    Vær obs på at en mulig første opptur ofte roer seg og synker igjen når Levaxin er helt ute av kroppen, etter 6-8 uker. Da kan det være på plass med en liten økning av Armour.

Kan det ha vært derfor din FT4 økte fort? Sank den eller stabiliserte seg igjen etterpå?

Lignende tråder

1. Armour Thyorid - omregning av dosering fra Levaxin
    Av bethen i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 24
    Siste melding: 13-02-14, 16:34
  2. Dosering Levaxin/Liothyronin
    Av Bittebitt i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 1
    Siste melding: 22-06-07, 15:59
  3. Dosering armour. Bør kombinere med levaxin? Lav t4
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 1
    Siste melding: 10-11-06, 12:38
  4. Hvordan vet dere riktig dosering Levaxin/Armour??!!!
    Av Ada i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 5
    Siste melding: 04-06-06, 17:35
  5. DOSERING AV LEVAXIN
    Av cathrin i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 7
    Siste melding: 20-04-06, 19:12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn