Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
-
26-05-06, 23:54 #11
Ser at nora har svart mellom her. Var denne Cocosa Extra Virgin fra helsekosten jeg spiste.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
27-05-06, 15:24 #12
Kan kokosmelk hjelpe på samme måte altså? Det høres mye bedre ut da. Jeg liker godt kokosyougurt i alle fall.
-
27-05-06, 17:11 #13
Egentlig er det ikke så enkelt for oss som har hypothyreose. Vi har sykdommen som hindrer en effektiv vektnedgang, og som mer enn gjerne hjelper oss opp i vekt. Dessverre.
Opprinnelig skrevet av cathrin
Noe annet er også at for mange av oss fortoner mosjon seg som noe helt uoppnåelig. Mange har vel mer enn nok med å klare hverdagen med jobb, unger og husstell, om de ikke skal trene også. Jeg vet i alle fall hvordan jeg var da jeg var på det sykeste. Bare det å gå til postkassa hver dag, var en prøvelse. Ofte måtte jeg hvile når jeg kom halvveis.
Nå er jeg noe friskere, men likevel blir jeg fort sliten. Tirsdag denne uken kjørte jeg to timer vannaerobic i ett strekk, og det fikk jeg merke! Jeg sov mye av resten av tirsdagen, mye av natta, og mye av onsdagen. Jeg våknet ikke skikkelig før jeg skulle på jobb onsdag kveld! Riktignok kjørte jeg to harde omganger a en time hver, men det skulle jeg egentlig være vant med da jeg har vanntrim to timer i strekk hver torsdag. Men det var tøft.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
27-05-06, 18:23 #14
Det er ikke enkelt for oss, og noen av oss er det enda verre for.
Men jeg forstår cathrin sitt regne stykke slik at går du opp i vekt så får du i deg mere energi en kroppens stoffskifte er istand til å forbrenne.
Altså slik at når stoffskiftet er lavt, så forbrenner det mindre enn du har i deg, selv om det er lite.
Jeg prøvde en gang en alenehyttetur med innkjøpt mat som jeg regnet ut det totale kaloriinnholdet i å dividerte på 16 dager, som jeg var der. Det blei ca 1000 om dagen, og jeg trente hver dag noe som tilsvarte nesten 1000 (det er mye trening) - og jeg veide det samme som før !
Vet ikke hva årsaken er, men trenig virka iallfall ikke da.
Klart at stoffskitet har skylda - klart at Levaxinen (i mitt tilfelle!) har skylda ! Det er jo den som skal sette det igang.
Jeg varierer veldig opp og ned jeg da (fremdeles), og i lange perioder var det også et ork for meg å gå til postkassa, og den psykiske belastinga og la også en demper på aktivitesnivået.
Likevel tror jeg på at trening når du orker er bra for oss.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
27-05-06, 18:59 #15
DET er mye trening!! Jeg syklet i 2 timer på spinningsykkelen i dag, Har lagt inn vekt på pulsklokka. Kaloriforbruk viste 750 kcal bare. Jeg var noget skuffet, og orket absolutt ikke trene mer. Så forbruker vi vel en del kcal bare ved vanlige gjøremål. Vet ikke hvor mye, men jeg har spist lite i dag. Så jeg forventer at vekten er lavere i morgen!!! Hvis ikke så ER stoffskiftet for lavt! Jeg er også frustrert Lilja. Og mange på forumet her har enda større grunn til å være frustrerte! Dette er noe dritt!
Opprinnelig skrevet av n`Finn
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
-
27-05-06, 19:04 #16
Ja er noe dritt uansett hvor lite man spiser eller trener og trener assa det virker ikke så det er noe dritt :,( Og jeg gir opp snart gidder ikke mer for det er så så hardt :,( En dag orker ikke hjertet mitt mer tror jeg da.
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
27-05-06, 19:26 #17
Rent matematisk, så inneholder 100gram fett 900 kCal. Ved feks 2 timers sykling må man også bruke mye av karbohydratlageret i det totale enegiregnskapet.
Så kanskje dine to timer klarte å frariste deg bortimot 50 gram fett ?
Vi hører jo støtt at mosjon må til for å gå ned i vekt, men dette regnestykket viser jo hvor mye slit det er.
Nå skal det sies at de som har et fungerende stoffskifte også har et høyere stoffskifte noen timer etter treninga. Restitusjon og gjenoppbygginga starter allerede her.
Kjertelen vår er ikke istand til å pøse ut noe ekstra, og ikke ville det hjelpe med mer Levaxin - men kanskje litt Liothyronin ?
Noen som har sett noe om det hjelper ?
Håper ikke matta tar motet fra noen da, husk at 10 dager blir en halv kilo.
Hvis matematikken virker da ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
27-05-06, 19:35 #18
Det der var et sørgelig regnestykke. 1/2 kg på 10 dager - som asket?? Puhh...tar en kvart (5µg) Liothyronin og prøver om det hjelper. Kan vel ikke skade å prøve. Tar 5µg om morgenen. Samlet 10µg altså.
Bare for å presisere: Vi på medisin har altså ikke dette økte stoffskiftet i etterkant av treningsøkten? Nok en nedtur. Hva med selve treningsøkten? Forbrenner vi mer enn om vi sitter i sofaen?? Begynner virkelig å lure her jeg.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
Lignende tråder
-
Overgang fra høyt til normalt stoffskifte + vekt
Av lady90 i forumet Høyt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 07-06-08, 19:58 -
ned i vekt
Av kaja1970 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 30-11-07, 11:14 -
Vanlig å rase ned i vekt med lavt stoffskifte
Av gutt_81 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 9Siste melding: 22-07-07, 23:40 -
Lavt stoffskifte og vekt
Av Kathrine i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 6Siste melding: 12-06-07, 20:33 -
Vektproblemer i forbindelse med lavt stoffskifte
Av KIDA i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 23Siste melding: 02-01-07, 20:39
Svar med sitat
Bokmerker