Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Da jeg brukte Levaxin måtte jeg ha 75 mg. I følge utregningen skulle jeg ha 86, men da ble FT4 for høy. Sto en stund på 150 mg og da ble T4 så høyt hos meg at jeg måtte slutte med Levaxin en stund. Jeg gikk ikke ned i vekt så mye som et gram da T4 var på 40 og stoffskiftet altså noe høyt, men da jeg sluttet med Levaxin og T4 var på 7 da gikk jeg ned 1/2 kg på en uke ikke så mye men rart at jeg gikk ned i det hele tatt med så lavt stoffskifte.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sikkert veldig individuelt. Jeg vet ikke om jeg tar for stor dose. Jeg er litt spent på om jeg får hypersymptomer igjen, men har ikke merket noe ennå. Prøver meg litt frem, men sjekker temp og vekt hver dag altså - bare for å repetere meg selv til det kjedsommelige for dere.

Sjekker du tempen din da Stina? Maser jeg? Neeei...kan ikke tro det.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Nei, søte Yvette, du maser ikke ;)

Og nei, jeg har ikke begynt å ta tempen min enda. Har ikke lyst!!! Men skjønner at jeg bør. Trodde bare at det var slutt på kulda, for da fryser jeg ikke så sinnsykt, og da vil vel ikke kroppstemperaturen heller bli så lav - innbilder jeg meg. Så tenkte jeg skulle slippe unna temp-måling til neste vinter 8) Var det ved 3. dags menstruasjon man skulle begynne å ta den - og så 8 dager fremover? (Bare noe jeg har drømt?)

For når varmen kommer, så får hypo(konder)'en et annet problem: Da velter heten inn over meg uten bremser den også, så jeg blir totalt utslått av dette også. (Det er dog anderledes enn ved kulde/kald vind. Når det har vært varme lenge, så slipper muskelsmertene mer og mer. Men jeg får så vondt i hodet av varme. Hvis vi holder oss under 20 grader og jeg ikke er i direkte solsteik, så klarer jeg meg veldig bra. Mht plager forårsaket av vær og vind - andre problemer forsvinner jo ikke - men mye bedres hvis været ikke plager meg. Helt hyperfølsom, har aldri sett på maken.)

Men det er altså dette med kald vind. Visst ikke så mange som reagerer på det. Men det kan jo være en ytterlighet ved kuldeintoleransen, kanskje?
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Huff, enda en grusom dag. (De hadde meldt mindre vindstyrke, men jeg tror ikke det er det.)

Jeg blir altså så forferdelig syk av denne vinden! Hva i all verden kan det skyldes?

Går alltid med en indre skjelving. Ved sterk vind bl.a. blir denne veldig forsterket. Og jeg har ikke kommet meg ut av senga enda - så det er ikke ved påvirkning ute i vinden - nei inne i huset i min egen seng.

Jeg begriper ikke dette. Har veldig "influensa-følelse" også. Og verker sinnskykt i musklene (/leddene/senefestene?) :(
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    151

Standard

Kanskje det har noe med forandringer i det atmosfæriske trykket i huset ditt når det blåser å gjøre Jeg har ikke noe greie på dette, men noen ganger merker jeg at det blir et under- eller over -trykk i huset (får "dotter" i ørene) Det varer ikke lenge, men det kan kanskje være nok til at du reagerer

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Vær og vind
    Av Stina i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 2
    Siste melding: 12-10-07, 07:14
  2. Kald hud og sminke/ansiktskrem
    Av kira i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 4
    Siste melding: 14-06-06, 18:58

Bokmerker

Regler for innlegg