Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    13

Standard skal til endokrinolog imorgen

ble plutselig oppringt da de hadde ledig time.

Det er jo fint det, sitter og tenker på hvorfor det var så viktig å dra til endokrinolog.

Jeg er jo ikke så værst nå, har energi og greier å jobbe uten å bli helt pumpa. (jobber bare halv dag da, resten av tiden er jeg hjemme med barna) Legen min sier jeg bare skal jobbe så lite som mulig og tjene så mye som mulig...joa..lett å si. Han har ikke nevnt et kløyva ord om hvilke rettigheter jeg evt. har om jeg ikke orker full dag på jobb.

Nå,ja.....venter på nye prøvesvar. Sist jeg målte var jeg litt hyper - etter et fullstendig knefall i juletider ble jeg satt på en kjempeøkning fra 50mikrogram til 150 mikrogram pr.dag. Oj,oj muskelverk og masse greier....men jeg kom meg ovenpå til slutt. Så nå den siste mpneden har jeg kjørt 100 mikrogram to dager og 150 en dag - det ser ut til å funke.

Tilbake til tema.....jeg husker det nå, skulle høre med endokrinologen om stoffskiftet kunne ha sammenheng med binyrebarksvikt - redd jeg stressa himla mye sist jeg var gravid. - Kan jo også ha oppstått fordi jeg gikk gravid. - De testene de tar på spedbarn - de hadde vel sagt ifra om det var noe avvik i prøven til babyen?? - Tenker jeg må følge med så ikke minstepia får samme symptomene.

Når man har Hashimotos er det virkelig ingenting man kan gjøre enn å knaske på levaxin?? - de er jo kommet så langt i biotek-industrien.....

Så var det de ekstra kiloene da....kommet for å bli eller?

Hjernen fungerer ihvertfall litt bedre enn før, jeg kan tilogmed ta opp skrivinga littegranne. Er fremdeles surrete men det kommer seg.

For de som har fått lavt stoffkifte i forbindelse med graviditet - er det ikke en liten sjanse for at det kan normalisere seg? - Gjelder dette også for Hashimotos?

Æsj....rotete innlegg her....hva kan endokrinologen hjelpe meg å finne ut av ?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    119

Standard

Hei nora

Jeg kan vel ikke hjelpe deg så veldig mye med svar på dine spørsmål er jeg redd.
    Jeg fikk lavt stoffskifte etter jeg var gravid sist. Først litt høyt og så veldig lavt. De siste par månedene før jeg kom meg til lege hadde jeg ikke produsert tyroksin i det hele tatt.

Jeg har hørt at dette kan gå over av seg selv, men legen min har ikke nevnt noe om det for meg.
    Jeg har fremdeles en tsh-verdi på 17 etter 10 mnd med Levaxin.

Vil si til slutt: utnytt endokrinologbesøket som best du kan. Jeg var så heldig ( ??? ) å bli nektet endokrinolog. :evil: Det var visst ikke nødvendig for meg. Selv om jeg ønsker å bli gravid igjen NÃ….

Lykke til hos endokrinologen. Håper du får svar på alt du ønsker svar på

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    119

Standard

NEMO
    beklager at jeg kalte deg nora. vet ikke hvor jeg hadde det fra (surrer litt om dagen )
    Sorry.......

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    13

Standard Lykke til Thyr :)

Jeg har lagt planer om flere barn litt opp på hylla.
    Forrige runde tok nesten knekken på meg - var så elendig grunnet stoffskiftet (bra at jeg fant det ut til slutt da )
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Det finnes noe som heter post partum-thyreoiditt, det er en forbigående tilstand av lavt stoffskifte. Men den går over i løpet av et halvt års tid etter fødsel, så hvis du har hatt lavt stoffskifte lenger enn det, må du nok regne med at det er kronisk.

Og dersom du har fått påvist anti-TPO og dermed Hashimotos, er det nok ikke post-partum-varianten du har fått, nei.

Det eneste som har dokumentert virkning mot antistoffene er å ta 200 µg selen daglig.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Ville bare ønske deg lykke til hos endokrinologen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    13

Standard Jadda.....ikke mye nytt nei

Ingen sa til meg at jeg ikke skulle ta levaxin før jeg tok måling!

Uansett måleingen viste nok at jeg var overdosert ja. Så nå er det nedtrapping. Endoen kunne ikke komme med så mye nytt. Jeg lærte faktisk mer av å delta på seminaret på Thyra dagen.
    Takket være slike forum kan jeg bli litt klokere.

Luftet forøvrig for endoen at jeg lurte på om stoffskiftet kunne være en årsak av stress og slitne binyrer-noe hun avviste med at da hadde man blitt veldig syk. - Så jeg må nok regne med at stoffskiftet er et resultat av forrige graviditet og at den er nok kommet for å vare ja...pokker......hadde et lite håp der.........

Ellers ingen råd på veien....må nok ta den runden sjøl - godt jeg kan diskutere med dere her inne da ;)

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Angående slitne binyrer, for endokrinologene flest betyr det at man har komplett addison og de kan ikke forestille seg noe imellom, enda det er beskrevet i litteraturen.
    Det er flere på de utenlandske forumene som har det slik og så, og mange må til Hertoghe i Belgia som har greie på sånt.

Det var forresten en som postet her for et par år siden og sa at samboeren hennes fikk diagnosen liten binyrebark-reserve her i norge. Han ble dårlig etter stress.
    Skulle visst hvilken lege det var.

Lignende tråder

1. Time hos endokrinolog
    Av millasin i forumet Endokrinologer
    Svar: 4
    Siste melding: 04-10-08, 12:06
  2. Kan en endokrinolog
    Av janike i forumet Endokrinologer
    Svar: 17
    Siste melding: 20-09-07, 21:15
  3. Privat endokrinolog
    Av Lisbeth i forumet Endokrinologer
    Svar: 10
    Siste melding: 27-02-07, 22:07
  4. Hva skal til for å få time hos endokrinolog?
    Av Thyr i forumet Endokrinologer
    Svar: 8
    Siste melding: 23-05-06, 14:26

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn