Viser søkeresultater 1 til 10 av 43
Threaded View
-
20-05-06, 16:03 #10
Og en ting til: Blodprøven er ikke nok til å få en umiddelbar diagnose.
Og til en second opinion vil det definitivt ikke holde. Da må TSH være på minst 3,6.
Jeg tipper det er mye lettere å få aksept for å få prøve levaxin, som et forsøk på eget ansvar.
Hvis det hjelper (og han får lov å prøve stor nok dose, en for lav dose vil ikke hjelpe) da er saken temmelig klart.
Jeg vil tippe at det kan ta mye mindre tid å gå inn for et forsøk med levaxin enn å få time på Aker.
(de jobber forresten med å åpne filialer utover i Norge hørte jeg rykter om.)
Og husk å få vanlige prøver for B-12, ferritin, cøliaki-antistoffer og annet.
Jeg synes antistoffene er veldig høye.
Det fins to skalaer for anti-TPO e her i Norge, den ene begynner på 100 og den andre på 35 eller noe sånt. De er ikke like. Unasett har han veldig høye antistoffer.
Jeg har lest på et tyesk og et østerrisk forum at de ofte får ultralyd av kjertelen, og ultralyd viser med veldig stor sikkerhet at det pågår hashimotos. En annen metode er finnålsbiopsi. kanskje det kan imponere noene av legene hvis man har en trygdesak gående.
Og husk å alltid ta stoffskifteprøvene om morgenen, siden tallene på ettermiddagen er ca. halvparten. Brant meg på det selv. Og hvis man ikke sover noe natten før prøve, så blir TSH gjerne 7, står det på www.thyroidmamager.org . Det kan jo gjøre susen.
Lignende tråder
-
Noen som kan hjelpe??
Av Tinamina i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 25-09-08, 01:23 -
Noen som kan hjelpe?
Av stine i forumet Lavt stoffskifteSvar: 27Siste melding: 28-10-07, 19:36 -
Er det noen som kan hjelpe? Jeg har vært dårlig nå i cirka 10 år.
Av Lise i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 05-05-07, 02:23 -
Kan homeopati hjelpe?
Av Ellen i forumet Alternativ behandlingSvar: 5Siste melding: 18-06-06, 13:50

Svar med sitat
Bokmerker