Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: trening er dyyyyrt
Threaded View
-
12-05-06, 08:56 #9madonna Gjest
Det er ganske ironisk syns jeg at ved kraftig overvekt kan trygdekontoret dekke opphold ved rehabiliteringssenter i 4 uker. Da betaler vi en egenandel på 120kr døgnet, resten dekker trygdekontoret. Dette er en god slump penger!!! Men i hjemkommunen kan de ikke hjelpe oss, de kan ikke dekke kostholdskurs og heller ikke trening..
Selvfølgelig er jo trening investering i egen helse, men problemet er vel kanskje ikke bestandig velger den prioriteringen når vi i tillegg har sykdom og dårligere råd pga dette. Jeg har hatt denne samtalen hos mitt lokale trygdekontor; jeg ringte de for å vite hva slags hjelp de kunne tilby.. ikke veldig oppmuntrende, men vi hadde en bra samtale tross alt.
Jeg kommer nok til å velge en tur på ett slikt senter for å få starten jeg trenger, men nå skal jeg ta ansvar for meg selv også. Jeg følger da allerede ett kursopplegg og SKAL koste på meg trening ved et senter. Koster rundt 200 -500 kr i mnd og man kan da trene alle dagene i uken. For meg så er det umulig å trene fast f.eks hver tirsdag; kanskje er jeg i dårlig form den dagen- men da kan jeg ta neste dag! Alt jeg vet er at ingen andre tar med seg kroppen min å trener den enn meg
Jeg tror trygdekontorene har en stor jobb når det gjelder tilbudene til overvektige og ikke minst holdningsendring hos sine ansatte. Det er utrolig tøft å ringe for å høre om hjelp, man føler seg som en skikkelig taper- for sin egen vekt skal man jo lissom greie å kontrollere.
Lignende tråder
-
Levaxindose og trening
Av Elly i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 10Siste melding: 27-07-08, 15:23 -
trening!
Av mammantileir i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 23Siste melding: 19-08-07, 17:02 -
Trening
Av Klara i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 7Siste melding: 06-12-06, 18:03 -
Øke stoffskiftet ved trening
Av Ida i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 22-04-06, 23:10

Svar med sitat
Bokmerker