Viser søkeresultater 1 til 10 av 69
Hybrid View
-
10-05-06, 11:05 #1
Kaffe
Jeg pleier ta to kopper med Sjokolade kaffe som heter da NESCAFÉ Café au Chocolat så tar jeg som regel en 1 ts med vanlig kaffe så det skal bli sterkere
Tar en om morran da jeg våkner og en seinere utpå ettermiddagen :,( Men vet ikke om det er bra eller burde slutte. Ã… jeg koker da jeg drikker det assa svetter mye uff i tilegg til at det er jo varmt nu da fra før he he 
Pleier også unne meg iskaffe med Skummet melk og det er godt
Men er det bra drikke kaffe for oss med lavt stoffskifte ? Eller burde jeg slutte hjelp tror jeg er avhengig og snufs :,(Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
10-05-06, 12:40 #2
Drikk kaffe med god samvittighet du Lilja. Jeg har ikke kommet over noe som skulle til si at det ikke var bra med kaffe for oss med hypothyreose
... HELDIGVIS... Er visst avhengig jeg også ;)
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
10-05-06, 13:01 #3
Så bra da blei jeg glad
Klemz
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
10-05-06, 21:44 #4
Selv drikker jeg bare kaffemokka en gang i blandt, for jeg liker ikke vanlig kaffe, men det er nok ikke skadelig så sant det ikke blir en rekke kopper i løpet av dagen. Det er vil ikke så farlig om du blir avhengig av en kopp kaffe om morgenen heller?
-
10-05-06, 21:48 #5
Nei blir to om dagen da he he
Morgen og utpå ettermiddagen
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
11-05-06, 10:46 #6
Mary Shomon har en artikkel om kaffe og hypo, mye kaffe er ikke bra.
http://www.csa.com/discoveryguides/thyroid/overview.php her står det litt lenger ned at kaffe kan øke ft3 noe...
http://thyroid.about.com/cs/vitaminsupp ... alcium.htm
-
11-05-06, 22:19 #7
Hei!
Jeg er fullstendig kraftløs på morningen og har blitt "avhengig" av minst et krus med Neskafe kaffelatte.
Tar aller først Thyroxin og Liotyronin og i "ventetiden" før jeg spiser frokost drikker jeg kaffekruset, og da får jeg litt engergi så jeg kan makte å lage frokost (havregrøt) og å komme meg i dusjen.
Har ofte lurt på om det er lurt - om jeg burde vente 1 time etter tabl.inntaket
Har du n`Finn noen tanker om det?
Kira
-
11-05-06, 22:22 #8
Jeg og er kraftløs om morran uff vil ikke stå opp men må jo er sulten og men og lage frokosten er og slitsomt uff alt er slitsomt men men
Jeg prøver så godt jeg kan
Må ha kaffe for og funke uff :,( Ivertfall morgen og en etter middag da og blir jeg jo helt dau liksom :,(
-
12-05-06, 07:33 #9
hEI DERE! Er også helt kraftløs om morran, men det fikk ikke hjelpe idag. Minstemann kom inn på soverommet kl 0520
og sa han var ferdig m å sove, og det stemte, for han la seg ikke til å sove videre. Det positive er jo att datteren kom seg tidsnok på skolen, og jeg føler meg ganske våken nå. Men skal snart legge meg til å sove, det varer ikke så lenge.
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
03-10-06, 13:39 #10
kaffe til besvær...
hva slags forhold har dere til kaffe...?
jeg klarer ikke å holde meg gående uten nesten en liter kaffe i døgnet!
alternativet for meg er å sove 12-14timer i døgnet.
er det vanlig for oss å bli så avhengig av kaffe?
jeg har forsøkt åkutte det ut. det fungerer ikke. selv etter flere uker uten kaffe er jeg like trøtt. (noen påstår at en som er avhengig av kaffe blir fortere trøtt uten enn de som ikke er avhengig).
etter 3-4 timer våken MÃ… jeg ha kaffe ellers kan jeg bare gå å legge meg igjen. det meste jeg kan klare er ca 6 timer.Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
Lignende tråder
-
jobbe med hva og hvordan?
Av Pebles i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 13-02-10, 04:41 -
Hvordan går jeg frem?
Av gevega i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 10-03-09, 09:11 -
Hvordan får jeg T3 op?
Av 78lykke i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 15-12-07, 20:44 -
Svimmelhet, hjertebank, hetetokter og angstannfall
Av eva i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 12Siste melding: 08-05-05, 21:03

Svar med sitat
Bokmerker