Viser søkeresultater 31 til 40 av 340
-
05-05-06, 11:12 #31
Si det til legen din ! Forklar nøye at du ikke er noe bedre. Hvis mange nok gjorde det så kanskje de begynte å lure litt ?
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-05-06, 11:13 #32
Lavt stoffskifte er ikke noe "vi har klart å få" Dette er en sykdom som vi ville fått uansett hva vi gjorde eller ikke gjorde. :-) Vi har ingen skyld i dette selvUff jeg er vell der nå at jeg håper det går ann og bli helt frisk av lavt stoffskifte eller så må jeg hate meg selv for at jeg har klart få det :,(
-
05-05-06, 11:30 #33
Ja burde nok si det neste gang
Jeg tror jeg har klart og få lavt stoffskifte selv ved at jeg fikk anorexia , det er en skam jeg vil ta med meg :,( Legen spør jo hele tia er det andre i familien som har det og jeg vet ikke om noen kansje er det det men :,( Jeg vil ikke grave. Jeg ville ha trylla den bort pooooooof borte fra oss alle men så kan ikke jeg det skamme meg mer da ja for at jeg ikke klarer det heller :,(
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
05-05-06, 11:49 #34
Jeg tror ikke anorexia har noe å si, det er skjoldbruskkjertelen det er noe feil med. Forresten så ønsket du vel ikke å få anorexia
du ville bare gå ned i vekt, og så gikk det over styr
Du fikk anorexia, det er en sykdom det også
Jeg har diabetes 2, men kan ikke bebreide meg selv for det
Vi må bare gjøre det beste ut av livene våre slik det er. Hvis vi ikke får den medisinen vi trenger og spør etter, er det legene sin feil :x Vi må bare stå på
-
05-05-06, 11:59 #35
HAR du målt morgentempen din i baken???? Før du rikker deg i senga om morgenen??? Et kvikksølvtermometer koster mindre enn 100-lappen på apoteket. 5 min og du har en indikator om du har for lite medisin!!!!! Det er mulig å få legen til å forstå at du må ha mer medisin om tempen er lav. Jeg måtte opp i 36,8 før vektas snudde! That`s it! Når jeg begynte å måle var den på 35!! DET er IKKE normalt!!!!!!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
05-05-06, 14:20 #36
Ja 34 eller 35 hadde jeg og en gang ikke bra. Men nu da jeg har målt er noen uker siden var det 36,7 tror jeg men er ikke det normal da ? Får kjøpe et sånt termometer her og
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
05-05-06, 16:25 #37
Nå vet jo ikke jeg om dette gjelder for alle, så du trenger ikke kjøpe termometer fordi om jeg "skriker" litt i innlegget mitt.
Jeg sier det så inntrengende bare fordi jeg er 100% sikker på at når jeg doseøket etter temperaturen så begynte jeg å få det bedre når den viste 36,8.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
05-05-06, 17:52 #38
Anorexia kan nok ikke være årsaken til alvorlig stoffskiftesykdom. Det burde desverre være godt dokumentert nå, for alt for mange har vært igjennom anorektiske perioder, men ingenting tyder på noen overvekt av disse har utviklet stoffskiftesykdommer.
Det påvirker imidlertid stoffskiftet fordi dette går jo i sparebluss i slike perioder, men det skal det klare uten å bli sykt.
Jeg vil jo gi deg det rådet Lilja, at du ikke belaster deg selv så mye.
Du kan jo ikke noe for dette.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-05-06, 19:00 #39baremei Gjest
Og Lilja må heller ikke glemme at dosen ble øket for bare en måneds tid siden, men nye blodprøver i juni.
Det går ikke an å skynde seg fortere enn det, legen gjør rett, og kjappere økning kan gjøre deg dårligere enn du er. Og det vil du ikke. Du er bare nødt til å være tålmodig litt til, du har faktisk ikke noe valg. Blodprøver og evt. dosejusteringer hver 6-8. uke er nødvendig, etterhvert kanskje enda saktere.
Så lenge blodprøvene beveger seg i riktig retning og dosene justeres etter det og en forhåpentligvis bedre form etterhvert er det ikke så veldig mye annet du kan gjøre enn å ta tiden til hjelp. Og prøve å slappe av litt når det gjelder vekten - du sliter deg ut til liten nytte.
Du skal LEVE også! Ha det gøy, ha det hyggelig, tenk morsomme tanker, se en komedie, pønsk ut en dårlig vits bare du skjønner, tenk stygge tanker med stor skadefryd og se lur ut, vær snill mot deg selv.
-
05-05-06, 20:30 #40
Ja sliter meg nok ut mer enn at det er til nytte men må jeg liksom velge frisk eller syk snart velger jeg syk for der hadde jeg det bedre ivertfall energi det er rart :,( Men nå som jeg blei lovet bedre liv og energi bli jeg sinna sinna for at de sa det var trygt og det skulle bli så bedre la la :,(
Er jo ikke det synes jeg da bare mye værre. Kansje får jeg ikke i meg det en kvinne skal ha i kalorier på en dag ikke vet jeg for tall kan ikke jeg noe om og er mye sulten innimellom som jeg ikke tør og spise men spiser hver 3- 4 time. Eneste jeg får høre av og til som ikke er gøy du blir ikke mett noe. Jo da blir mett en liten stund men så sulten fort :,(
Og jeg liker ikke det er så ekkelt. Det er da jeg mange ganger nei nå vil jeg tilbake bli syk. Psykologen så jeg kunne snu viss det er for ille og det er det jeg prøver stå ut men hvor lenge orke sånn som dette uff jeg vil jo ikke få Anorexia for fult men det ligger mye i mine tanker for jeg har det ikke bra i mitt liv, og kan ikke jeg få det bedre eller tryggere så må jeg velge igjen da og da håper jeg at jeg neste gang dør for det vil jeg da dø for dø skal jeg gammel så hvorfor ikke ung har ikke noe og leve for :,(Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46
Svar med sitat

Bokmerker