Viser søkeresultater 1 til 10 av 80
Threaded View
-
03-05-06, 01:27 #11
Eller så fant jeg dem her:
http://www.sykehuset-ostfold.no/modules ... _view.aspx
(trykk på der det står "Analyseregister (utføres på syk..) med liten skrift oppe til venstre, så får du opp ei lang liste.)
Ref.områder:
TSH: 0,3-4,5 mIE/l
Fritt T4: 10,0 - 22,0 pmol/L
Fritt T3: 3,5 - 6,5 pmol/L
Anti-TPO: 0 - 60 kU/L
Som du ser, Thomas, så har du for høy TSH. TSH er en slags budbringer mellom hypofysen og skjoldkjertelen på halsen, og beskjeden den bringer går ut på at skjoldkjertelen må produsere mer T4 og T3, som er stoffskiftehormoner. Høy TSH betyr at skjoldkjertelen ikke gjør jobben sin.
Din FT4, (hvis det er den som er målt?) skraper i bunnen av referanseområdet, hvilket også indikerer at du får for lite stoffskiftehormon. Når du kommer til legen vil han antagelig måle Anti-TPO for å finne ut om det er en autoimmun infeksjon mot skjoldkjertelen som forårsaker den minkende produksjonen. Slår den ut, har du i tilfelle Hashimotos som er den aller vanligste årsaken til hypotyreose ( = lavt stoffskifte).
Håper noe av dette er til nytte!
Natti!
Hilma
(Hvis noen lurer på om jeg ikke har bedre ting å ta meg til på denne tiden av døgnet, så har jeg trøbbel med å få sove for tida...)Diagnose lavt stoffskifte og Hashimotos nov 2004. Bruker Levaxin, for tiden 175 mcg/dag
Lignende tråder
-
7 uker har gått, se nå.
Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 03-04-08, 20:10 -
Det har gått opp et lys for meg!
Av LilleTrille i forumet Lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 04-09-07, 20:54 -
Diagnose hypo. Sliter veldig med psykiske plager og stressproblemer
Av Thomas i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 32Siste melding: 28-09-06, 21:51 -
Jeg har gått ned i vekt!
Av Ida i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 23Siste melding: 24-05-06, 17:12 -
Gått opp 3 kilo...
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 5Siste melding: 01-10-05, 13:57

Svar med sitat
Bokmerker