Hei cathrin!

For det første: Jeg tror nok at det er svært få som kan bruke bare Liothyronin (regner med at det er det du mener?) som altså er T3. De som bruker Liothyronin tar det som regel i kombinasjon med Levaxin. T3 har kort "brukstid" i kroppen. Det er andre som er bedre til å forklare dette enn meg, men det er altså slik at det er T3 som er det aktive i kroppen, er det som får ting til å skje, mens T4 lagres og omdannes langsomt til T3 ulike steder i kroppen. Har du lest Egil Haug sin artikkel? den er ganske lettfattelig selv om den er fra legetidsskriftet:
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=520952

Du ligger jo litt høyt både på FT4 og T3, Fritt T3 har ikke blitt målt da? Om du skulle prøve Liothyronin, pleier man å ta vekk litt Levaxin.
Forresten: Du tar vel ikke Levaxin-dosen din den samme morgenen som du skal ta prøve? Det skal man nemlig ikke. Som det står i artikkelen over:
Ved behandlingskontroll bør blodprøve til bestemmelse av TSH-nivå og nivået av fritt tyroksin tas om morgenen, og pasienten bør ikke ta dagens L-tyroksindose før etter prøvetakingen. Det er nødvendig fordi konsentrasjonen av fritt tyroksin er økt med 15 - 20 % de første 8 - 9 timene etter inntak av L-tyroksindosen. Det er også viktig å huske at etter en doseendring går det 6 - 12 uker før TSH-nivået i blodet reflekterer den nye L-tyroksindoseringen.
Det var faktisk skikkelig dårlig gjort av legen din å antyde at du skulle bli bra etter 2 uker! Det tror jeg så godt som aldri skjer. Om jeg skal snakke om egne erfaringer, så var det kun frossenheten som eneste symptom som ga seg etter så kort tid. Akkurat det tok bare noen dager i mitt tilfelle. Andre symptomer har jeg måttet slite med mye lenger. Jeg har brukt Levaxin i halvannet år, et år med skikkelig dose, og er ikke helt på plass enda, men jeg har faktisk litt tro på at det er TID som skal til. Kroppen har jo gjerne blitt temmelig nedkjørt etter å ha gått på sparebluss i måneder og år, så den trenger tid til å bygge seg opp igjen.

Når det er sagt, så har jeg også satt en slags "deadline" for Levaxinen. Virker den ikke innen en viss tid, må jeg tenke annerledes. Ã…tte måneder er kanskje en litt for kort frist, men det er min personlige mening, skrevet uten at jeg kjenner deg...

Beste hilsen Hilma