Sitat Opprinnelig skrevet av Stina
Når det gjelder egne behov, så er også behovet for å døyve dårlig samvittighet er viktig behov for meg, og jeg får dårlig samvittighet hvis jeg føler jeg støtter opp om dyreplageri.
Hva med å kjøpe lykkelig kjøtt? I flere år kjøpte vi gris som hadde gått ute med trynet i bakken hele sitt liv, ett år til og med bak huset vårt. De levde lykkelig og gryntet blidt når vi kom for å klø dem bak øret. Så kom slakteribilen hit og dett var dett - vår fryser ble noen kilo fullere. Litt snålt å få dyrene du hadde klødd bak øret i retur i pappesker, men vi _visste_ at dyrene hadde hatt det bra så lenge de levde. De fikk ikke kraftfor engang, eierne kjørte land og strand rundt og sanket dagens rester fra butikker og bakerier og slikt, så de fikk masse grønnsaker og frukt og brød.
Det samme gjorde vi med kalkun og høns.

Det finnes etterhvert en del slike gårdsbruk, det står ofte annonser i lokalavisen vår. Da har dyrene hatt det bra, og så blir de mat. Og mat må vi ha. Men det koster...

Dessuten er det rødt kjøtt du får mest B-vitaminer fra. Så spiser du ikke det bør du sjekke, ja.