Heia n`Finn

Joda, bare provoser du! Helt OK det, for hvis jeg blir forb... så kjenner jeg i alle fall at det står til liv. :x

Neida, bare tuller, jeg. Jeg tror vi faktisk er ganske enige. Dette med elgen har jeg sagt lenge. Hvis noen sørger for å jakte og felle en elg på forsvarlig måte (INGEN SKADESKYTING), så er jeg (i prinsippet) villig til å spise elgkjøtt. Kanskje t.o.m. mer humant å nedfelle et dyr som lever lykkelig og uvitende i fri natur, med et raskt dødbringende skudd, som det ikke forstår noe særlig av - enn å la det dø av alderdom og svakhet? Joda, vi har mye å tenke på og ta stilling til.
Kanskje er du litt generell ? Kan spise villfisk for det om du synes oppdrettsaksen ikke har det bra ?
Forstår ikke helt hva du mener. Ã…jo, du mener ikke fisk, men sammeligner elg og sau? Eller er hjernen min nå totalt dau???

Legen... Hm... Ja, da er vi tilbake til det samme, gamle problemet da. Han mener jo jeg er ferdig utredet og ønsker heller ikke å henvise meg videre. Har bedt om Cølliaki-utredning en gang fordi jeg bl.a. har mye vondt i magen. Har også spurt om det er noe spesielt jeg bør spise/ikke bør spise med mine sykdommer, men nei da... Men takk for info'en om B12... Jeg har en sønn som var slapp og hadde for lite B12 (ikke han med for høy TPO). Han ville nesten aldri spise kjøtt og melk og slikt + han har vokst seg kjempediger. Når jeg så ett års tid etter sluttet å spise kjøtt, så går han og maser etter nettopp det.

Men det er altså kun nå her i 2006 jeg ikke har spist kjøtt. Og jeg merker ingen forverring etter det, bare så det er sagt. Men hva med proteinpulver, nei... der er det vel også soya bl.a.???

Når det gjelder egne behov, så er også behovet for å døyve dårlig samvittighet er viktig behov for meg, og jeg får dårlig samvittighet hvis jeg føler jeg støtter opp om dyreplageri.

Anorektiker.... Æhmm. Tror ikke det er særlig fare for det, nei. Alt for sulten til det.