Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
22-04-06, 21:47 #5
Takker igjen for svar, kjempeflott!
Jeg må si det høres interessant ut med Armour. Men i tillegg til at veien nok er lang for meg å få tilgang til dette, så har jeg et annet problem. Dette høres sikkert dumt ut for mange, men fra i år av så spiser jeg ikke kjøtt (hvis jeg klarer å være standhaftig nok). Hovedgrunnen til dette er det massive dyreplageriet som foregår. Det er jo ikke gårdsdrift mer, men en enorm kjøttindustri. Men det smerter meg jo også enormt alle forsøk som blir foretatt på dyr - da også mht thyroidea, har jeg forstått.
Men hva skal man så gjøre når man er helt avhengig av medisin? Jeg vet ikke, jeg...
Hvis jeg har forstått det riktig, så er Armour tørket svine-kjertel? Noen som vet hvilke land det blir "produsert" i? Er det under dyrevennlige forhold, eller ikke? Er det fra en hvilken som helst gris, eller er de blitt oppdrettet et spesielt sted? I så fall: av barmhjertige eller grusomme mennesker? Blir dyrene avlivet på en ordentlig måte, og går resten av dyret til mat, eller blir det kastet som søppel? Har alltid ment at hvis man først skal ta dyreliv, så er det best å bruke mest mulig av dyret, og ikke kaste bort noe unødvendig.
Ja, ja, det var vel veldig vanskelige spørsmål, dette.
Så lurte jeg på noe mer. Er liothyronin = trijod = T3? Er noe kjemisk og noe kroppslige verdier? Hva skal til for at man får lov til å forsøke et tilskudd av dette, kan noen ut fra mine prøvesvar se om det kunne vært nyttig for meg?
Tusen takk for all hjelp, og sorry hvis jeg maser mye.
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Jeg blir ikke klok på dette, noen som kan hjelpe meg?
Av Veronica i forumet BlodprøverSvar: 8Siste melding: 19-08-08, 09:23 -
Noen som kan hjelpe meg med å forstå blodprøve resultatet?
Av Mona K i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 08-04-08, 18:27 -
Noen som kan hjelpe?
Av stine i forumet Lavt stoffskifteSvar: 27Siste melding: 28-10-07, 19:36 -
Har hatt hashimotos/knutestruma en god stund
Av sos i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 01-05-07, 21:19

Svar med sitat
Bokmerker