Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
21-04-06, 19:14 #1
Kan noen hjelpe meg med å forstå noe av dette?
Hei igjen, alle sammen
Ã…, det var så trist med alle de nyttige dataene som forsvant, :( men nå ser det jo til at det kan bli en løsning på det. Håper det. Bra med flinke og velvillige folk. 8)
Jeg har jo Hashimotos tyreoditt. Tidligere har jeg trodd at det bare var TPO'en som var relevant i mitt tilfelle, men her inne har jeg jo forstått at det slett ikke er tilfellet.
I dag har jeg ringt legesenteret for å få tak i resultatene fra de siste gangene jeg har tatt prøver. Kan dere hjelpe meg å få noe ut av dette, for det sier meg ingenting. Legen har tidligere sagt at alt annet (enn TPO) ligger innenfor normalen. Ser jo i alle fall at tallene svinger en del.
13.07.04:
TPO: 897
TSH: 0,098
FT4: 20,0
29.03.05:
TPO: 1068
TSH: 3,60
FT4: 14,1
12.12.05:
TPO: 900
TSH: 1,5
FT4: 18,0
TPO = ATPO, nok det dere kaller Anti-TPO her inne. Legen har bare kalt det for TPO.
Spurte om det ikke var tatt T3 eller andre ting relatert til stoffskiftet, men det var det ikke.
Sønnen min på 21 viste også for noen år siden tegn til å ha lavt stoffskifte og jeg forlangte blodprøve av han. Her er hans resultat:
15.08.05:
TPO: 441
TSH: 1,4
FT4: 12,7
Så vet noen av dere hvor "normale"/"unormale" vi da egentlig er? Hva er normale referanseområder på de ulike, og hvor bør vi befinne oss? Jeg føler meg jo mildest talt elendig, selv om jeg tar 100 mg Levaxin daglig. Min sønn er veldig frøsen, trøtt og sliter en del med hodepine og smerter i rygg/nakke, men han er langt fra så gal som meg enda. Han skal ikke bruke medisiner enda, sier legen. På sesjon sa de til ham at han ikke hadde lavt stoffskifte, men at han hadde noe som kanskje en gang i tiden kunne gi ham lavt stoffskifte. Ã…ja, hvorfor er han såpass dårlig som han er da?
Gleder meg til deres velformulerte, intelligente og informative svar.
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Jeg blir ikke klok på dette, noen som kan hjelpe meg?
Av Veronica i forumet BlodprøverSvar: 8Siste melding: 19-08-08, 09:23 -
Noen som kan hjelpe meg med å forstå blodprøve resultatet?
Av Mona K i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 08-04-08, 18:27 -
Noen som kan hjelpe?
Av stine i forumet Lavt stoffskifteSvar: 27Siste melding: 28-10-07, 19:36 -
Har hatt hashimotos/knutestruma en god stund
Av sos i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 01-05-07, 21:19

Svar med sitat
Bokmerker