Hei, hei!
Dette innlegget må jeg bare svare på. Høres helt klart ut som du lider av Akromegali. Kjenner godt til denne sykdommen da jeg jobber med denne pasient gruppen. Typisk for disse pasientene er at hender, nese og føtter vokser, i tillegg blir huden grovporet. Jeg kan med en gang se hva som feiler en pasient som kommer inn for operasjon hvis denne har en hypofysetumor.

Du må få fastlegen din til å henvise deg til UNN nevrokirurgisk poliklinikk for utredning - glem endokrinologene. Våre leger opererer mellom 2-4 pasienter i måneden med diagnosen hypofyseadenom. Opererasjonen gjøres via nesen, og tar ca. 2-3 timer. Etterpå må pasienten gå med en tampong i nesen i 2-4 dager. De blir overvåket de første dagen for å sjekke elektrolyttstatusen, dvs. med tanke på insipidus eller addison, dette skjer uhyre sjelden - opplevd 2-3 i løpet av 5 år, og disse blir fin etter behandling

Har du fått påvist adenom på MR eller via blodprøver?
Håper dette var til hjelp for deg. Må også si at en del av pasientene må gjennom en ny operasjon etter noen år da adenomet kan fylles opp igjen.