Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Hybrid View
-
17-11-18, 22:45 #1
Sv: Stemlandklinikken uten amalgam og uten fluor?
Selvtak
Jeg er bare heldig, ikke så nemt at fare vildt langs Internettets uransagelige veje. 
Det eneste sted i 'brugsanvisningen' ordet 'fluor' forekommer, er nemlig kun der, hvor fluor-lakering af tanden anbefales efter at den egentlige behandling er afsluttet. Det er nok blot en 'fluor-politisk' bemærkning, som bliver koblet på alle fluorfrie dentale fyldningsmaterialer.
Det er MEGET godt af Stemlandsklinikken, at tilbyde netop Admira Fusion. "Fluorides aren't used in Admira Fusion. Neither as a single ingredient nor "hidden" in the glass filler particle" oplyste VOCO (producenten) på hjemmesiden til Lundstrom Family Restorative Dentistry, jeg skrev om i mit forrige indlæg.
Desuden har jeg allerede længe læst mig op i netop Admira Fusion på Nettet, uden at finde en 'smoking fluoride-gun' i nogen af omtaler af dette fyldningsmateriale.
På hjemmesiden til det svenske Tandvårdsskadeförbundet er der en rosende kort artikel om Admira Fusion. Den anbefales også til dem, der ikke har råd til dyre tandkroner, fordi med den man kan opbygge holdbare fyldninger, selv når der ikke er så meget tand tilbage:
"För den som inte har råd med keramiska kronor kan så kallade ormocerer vara ett bra materialval även om det är relativt lite tandsubstans kvar. Ormocerer består av fillerpartiklar av keramer sammanbundna av komposit eller plast. De är hårdare än kompositerna och krymper mindre och passar därför för större lagningar i kindtänderna. I en artikel i Dental Tribune redovisas ett lyckat fall i kindtänder med mycket lite tandsubstans kvar.
Tandläkaren redovisar ett fall med en äldre dam som fått kindtänderna lagade med ormoceren Admira Fusion. Tandläkaren är mycket nöjd med resultatet och vill med sin fallrapport uppmuntra andra tandläkare att göra detsamma. Hon använde materialet Admira Fusion.
Admira Fusion är ett material som många tandvårdsskadade tål och har minimal krympning. Ormocerfyllningar kostar lika mycket som kompositer, men betydligt mindre än en krona." (Kilde)
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
17-11-18, 23:04 #2
Stemlandklinikken og bruk av komposittmateriale uten fluor
Wow - du fant det
1000 takk Anisa
För känsliga individer - ja, jeg hører innunder den kategorien
Så skal jeg nok gi kred til Eila og klinikken når jeg er der til uka
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
18-11-18, 17:22 #3
Sv: Stemlandklinikken uten amalgam og uten fluor?
Lignende tråder
-
Hurra for Lundhags- turbukse uten fluor
Av Rosin i forumet Lavt stoffskifte og fluorSvar: 1Siste melding: 11-01-11, 11:47 -
jod uten salt i potetgull?
Av DALIA i forumet Helbred og kostholdSvar: 7Siste melding: 27-04-08, 15:56 -
UTEN DUSJ
Av cathrin i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 23-03-07, 22:37 -
brun uten sol
Av Feiga i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 27-05-05, 19:01

Takk for nok et informativt innlegg
Svar med sitat

Bokmerker