Viser søkeresultater 1 til 10 av 24

Threaded View

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Slutt på naturthyroid på blå resept?

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

Kevlin? Er her tale om en 'bevilling/godkendelse' til udlevering fra apotekernem, til dig personligt? Står der skrevet noget i 'vedtaget' du sendte til Marie/Komplett Apotek om at den var tidsbegrænset? Eller blev den 'automatisk' ugyldig da 'refusjonskoderne' blev ændret?

Hvordan kan det ske, at patienterne der før fik deres medicin udleveret i overnesstemmelse med netop disse 'refusjonskoder', ikke blev individuelt informeret om den forestående ændring af disse 'koder' til ugyldige?

Betyder det i praksis, at du nu er dømt til, at skulle starte forfra igen, hos din læge/ny læge at tigge om en ny ansøgning om udleveringstilladelse?
    Hei Anisa

Vedtaket fra HELFO er ikke tidsbegrenset, men de har endret forskriftene .. Jeg føler meg som reneste Sancho Panza; vindmøller vinner man aldri mot

Jeg har
    1. Resept på Erfa tyroid - som alle leger kan skrive resept på (opptil et år; fastlegene skal jo ha noe å holde på med de også ..)
    2. Legene må også fylle ut skjema/søknad for uregistrerte preparater (gjelder opptil et år)
    3. Vedtak fra HELFO etter søknad fra spesialist - dette vedtaket er vi ikke så mange som har hatt (- og nå blir vi kanskje ingen).

Det er vedtaket fra Helfo apotekene må ha for å kunne gi meg blå-resept-pris - selv om det ligger elektronisk i Reseptformidleren sitt system, så MÅ de visst se det med egne øyne.
    Den godeste komplett-Marie kunne muligens solgt meg erfa til full pris - dvs spurt meg om det var greit .. - men jeg tror datasystemet ville insistert på blå-resept-pris. Noe Marie ikke kunne (ville) signere ut.

Jeg kommer uansett A L D R I til å understøtte de syntetiske drittproduktene til profitthungrige og mega-korrupte farmasi-industrien!!!

Disse forskriftene blir rett og slett skreddersydd for den syntetiske farmasi-industrien. Hånd i hanske - intet mindre.
    Jeg opplever mer og mer at Staten er innbyggernes største fiende - de vil oss ikke vel - de fortjener ingen tillit.
    Sist endret av Kevlin; 10-08-18 kl 20:53
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Lignende tråder

1. Slutt på 200-kronersgrensen fra 1975
    Av Mod i forumet Kosttilskudd og naturlegemidler
    Svar: 5
    Siste melding: 13-10-14, 18:01
  2. Dette angrer døende på ved livets slutt
    Av Vigdis i forumet Biblioteket / Diverse artikler
    Svar: 0
    Siste melding: 02-02-12, 08:13
  3. Slutt på Armour tyroid ?