Hej Helen og Cossie

Ja, lad os endelig få rigtig meget fokus på jod

Sitat Opprinnelig skrevet av Helen Vis post
Hej Cossie,

Dine stofskifte-problemer kunne godt lyde lidt som mine. Jeg har heller ikke anti-TPO og har aldrig haft et TSH over 3. Alligevel har jeg gået med både lavt FT3 og FT4.

Der er også et produkt, der hedder Iodoral, som amerikanerne i hvert fald skriver en del om - men det har jeg aldrig søgt efter og ved ikke noget om, hvad det indeholder. Måske Sylvia ved noget - eller bruger en anden form for jod, som kunne være en mulighed for dig(?).
Ja, det gør jeg, og det giver jeg min mand (som er lidt sart og jeg det har med, når jeg rejser). Du kan købe dem her på Amazon. De er pænt dyre, så er dråberne nemmere på mange måder. Der er også noget med en importgrænse i Norge.

Man anbefaler, at du starter med, at tage co-faktorerne (altså, alle tilskuddene bortset fra jodet) i to uger, inden du begynder på jod.
Det er selvfølgelig altid en god ide, men det er specielt vigtigt for os med Hashimotos. Det vigtige er, at give skjoldbruskkirtlen de meget vigtige mineraler for, at den fungere godt inden jodtilskud. Hvis man hopper lige i jod med høje antistoffer, kan man risikerer, at de stiger. Det er ikke sket for mig, fordi jeg havde taget alle tilskudden i mange år inden jod.

Sylvia