Står fremdeles på 125mg og har nettopp vært hos fastlegen.

Prøvene ser bra ut (for meg som er vant med "TSH 0,01*" og ikke hever et øyebryn av det - det struntar jeg nemlig i så lenge jeg ikke har andre symptomer på å være "off".). fT3 midt i laget og fT4 lav-normal. Da hadde jeg tatt halv dose kvelden før, sånn som jeg pleier. Men både fT3 og fT4 har sunket litt så opptrapping ligger nok rett om hjørnet. Synes også å kjenne at "reservene" ikke er større enn nødvendig, så det er vel bare å starte.

Interessant nok fikk jeg tatt anti-TPO på denne målingen. 156 mener jeg det var... men nå var normalområdet " <6" (mener jeg - har ikke papiret her jeg sitter). Det er uansett helt tydelig at mye mer nøyaktige analyser er tatt i bruk ved Østfoldslaboratoriet, ja. Det er bra.

Resten så forøvrig fint ut, bortsett fra folat som skraper bunnen av normalområdet. Så da var det på'n med tilskudd for det. Forklarer iallfall leverposteilysten den seinere tid. D-vitamin er det tydeligvis også på tide å ta litt mer av (og sette av litt tid i solariet), da den synker. Om enn ikke katastrofalt, så var ikke denne sommeren så fin at det ble et skikkelig påfyll, dessverre.

Ja - og jeg fikk ny resept på 125 og 30mg. Fikk aldri hentet ut resepten jeg fikk i fjor siden jeg bruker en såpass lav dose. Og da jeg kontaktet apotek 1 hadde de så dårlig dato på det de hadde på lager at jeg heller skal spise meg ned på det jeg har og forhåpentligvis få ny medisin i stedet for "løper straks ut". (Vitus hadde enda dårligere dato og ville ha 200 kroner mer for 500 125mg-boksen. ) Legen var forståelsesfull da jeg forklarte situasjonen. Selv om medisinen "ikke brått slutter å virke" som hun sa. Jeg må si at jeg ble litt mer glad i fastlegen min da.

Så alt i alt ... etter 6 år med diagnosen kan jeg si at jeg er på en statusQ som jeg ønsker å beholde videre. (Det har jeg vel egentlig vært de siste 3, forsåvidt.) Det er fremdeles lett å trå feil med årstidsjusteringene og man har jo alltids bekymringen om at "noe kan skje som ødelegger balansen" ... men det går bra.