Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Tråd: Muskel og leddsmerter
Threaded View
-
08-09-16, 14:11 #9
Sv: Muskel og leddsmerter
Hej Bozmann
Jo, jeg kunne anbefale analyser af aminosyren L-carnitine (karnitin) BÅDE i urin og i blod. De to carnitine-analyser, ved jeg, udføres i Norge. Derimod ved jeg ikke om norske laboratorier udfører måling af ubikinon (koenzym Q10) i blodplasma (her et udenlandsk eksempel).
Der er masser af medicinsk forskning som påviser, at carnitin er (for) lavt i både lavt og højt stofskifte, særlig hos patienterne som plages af muskel- og ledsmerter. Simpelt tilskud af carnitin (købes i håndkøb i Sverige eller i de fleste andre EU/EØS lande) kan enten mildne eller fjerne muskel- og ledsmerter hos patienter ramt af lavt eller højt stofskifte.
Hvis du ser dig om i underforummet Aminosyrer, finder du en hel del også om carnitin, så du efterfølgende ved hvad du skal lede efter på internettet.
Ellers er det antistof-prøver (som anti-TPO, anti-TG og TRAS) som altid bør tages hos hypo-patienter der lider af muskel- og ledsmerter. Hvis de prøver ikke er taget, så få det gjort i en fart, fordi det har betydning for typen af behandling.
Der er simpelthen for meget at linke til... men hvis du selv søger med fraser som musculoskeletal manifestations of hypothyroidism på både den engelsksprogede Google.com og på Scholar.Google.com, vil du finde masser af superrelevant læsestof.
Ved du hvad, Bozmann? Du har fået nogle ganske tankevækkende (og retvisende) bud på mulige forklaringer og svar, men jeg kan ikke se at du har reflekteret over de svar, du allerede har modtaget, andet end at du spurgte videre på et andet forum. Skal vi ikke aftale, at jeg svarer på dit spørgsmål, når jeg ved hvad DU tænker, i forhold til de svar, du allerede har fået?
Det op til dig selv, kære Bozmann. Måske trænger du til nogle EGNE erfaringer på dette felt? Du er kun 33 år gammel, så du har rigeligt med levetid at sætte på højkant. Ellers kan du læse om norske hypo-patient-erfaringer med endokrinologer i underforummet Endokrinologer.
Jeg ønsker dig lykke til, og en god bedring.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Minsten min sliter enormt med muskel og leddsmerter
Av Pingvinen i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 7Siste melding: 19-08-11, 07:53 -
leddsmerter
Av mammantileir i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 4Siste melding: 24-10-07, 12:38 -
smertestillende mot leddsmerter
Av gjest i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 10Siste melding: 14-06-05, 22:28 -
Leddsmerter og doseøkning
Av i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 2Siste melding: 02-05-05, 20:15

Svar med sitat

Bokmerker