Viser søkeresultater 1 til 6 av 6

Hybrid View

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    64
    Meldinger
    554

Standard Sv: Påvirker stoffskiftet hvordan kroppen klarer å reparere seg sjøl etter skader?

Og så søkte jeg på "wound healing hypothyroidism", og det kom opp mye, blant annet denne: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10401234. Som bekrefter at sårtilheling går saktere i rotteforsøk, når rottene har hypotyreose!

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Akershus
    Alder
    64
    Meldinger
    554

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Påvirker stoffskiftet hvordan kroppen klarer å reparere seg sjøl etter skader?

Og vi vet jo at levaxin/t4 medfører at kroppen må gjennomføre et ekstra trinn for å få til det aktive hormonet som cellene trenger.... Så det er ikke ulogisk å anta at sår kan gro raskere på medisin med t3, enn på t4 alene.

Jeg slet LENGE med en tannkjøttbetennelse (nesten 2 år) som kun ble god etter lengre tid på Erfa og med jod rett på problemområdet. Jeg kan ikke bevise det, men jeg tror resultatet hadde vært verre på levaxin.

Jeg vil ikke påstå at levaxin/t4 ikke virker - for den har nok reddet mange isolert sett. Men jeg tror neppe den er det beste valget for de aller, aller fleste. Det er bare det at når man ikke får noe valg (og om man får prøve og oppfatter det som en positiv endring, så blir egenopplevelsen ofte avfeid som ikke "objektivt målbar".)
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Lignende tråder

1. Mad påvirker vores gener
    Av Anisa i forumet Metylering og epigenetikk
    Svar: 0
    Siste melding: 27-01-14, 16:43
  2. Dyrets fôr påvirker helsa vår
    Av Vigdis i forumet Omega
    Svar: 1
    Siste melding: 29-07-13, 08:02
  3. Dyrets fôr påvirker helsa vår
    Av Vigdis i forumet Nyttige linker
    Svar: 1
    Siste melding: 29-07-13, 08:02
  4. Sukker - Hvordan påvirker det stoffskiftet?
    Av Moxa i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 14
    Siste melding: 08-12-09, 22:48
  5. Påvirker stoffskiftet psyken?
    Av uheldig i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 11
    Siste melding: 19-07-09, 11:33

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn