Sitat Opprinnelig skrevet av en ven (privat e-post i dag)
Har du sett denne http://www.bt.no/nyheter/innenriks/S...g-3447901.html

Jeg var innom forumet for noen dager siden og oppdaget dette forbudet. jeg ante ikke noe om det. Utrolig, denne formynderstaten Norge.... Dette er det eneste jeg har funnet på nett om dette nye forbudet. De har virkelig gått stille i dørene, disse politikerne....
Det hedder "konspiration mod eget folk". Så snart der forhandles om noget, som en eller anden ikke må få nys om, altså tilsigtet hemmelighedskræmmeri - er dette en konspiration.

Når far og mor derhjemme, i hemmelighed aftaler hvad børnene skal have i julegave - er også dette en konspiration. Når vennekredsen aftaler i hemmelighed for fødselaren, en surprise party... er også dette en konspiration. Altså...

.... vi bør være meget forsigtige med at afvise ting og sager som værende "konspirationsteorier" og dermed selvfølgelig automatisk utroværdige. Alt politik er konspiration... ellers var der ikke vedtaget en eneste lov. Det er en kendsgerning. Så hvilken konspiration mon ligger bag denne lovændring?

Beskyttelse af forbrugere? Bullshit! Hvorfor bullshit?

Fordi denne lovændring skader så mange forbrugere på deres helbred og førlighed (og som yderligere konsekvens også deres familier), at man med rette kan afvise denne argumentation.

Man kan selvfølgelig også vælge den pseudo-idealistiske slogan om, at bare een bliver "reddet" fra det "farlige" eller påstået "snyde" kosttilskud - har lovændringen bevist sit mål og hensigt. Enfoldige vælgere plejer at sluge sådan noget (sludder) råt og ukritisk, så frankly, my dear... la' fandeme være med at genvælge disse politikere igen og igen.

Denne lovændring er et klart eksempel på et så brutalt menneskesyn og så dyb en menneskeforagt, at de politikere der har stemt for den - ville jeg ikke engang betro at lovgive om offentlige toiletter.

Sitat Opprinnelig skrevet av seshat Vis post
Hva skjedde med den eu-regelen som sa at man kunne importere legemidler innenfor eu/eøs så lenge de var reseptfrie i det landet de ble importert fra?
Ja. Det er det, vi kalder for et godt spørgsmål. Til begrebet (et godt spørgsmål) hører desværre kun alt for ofte, et vældig dårlig svar (for nogen, flere, mange eller alle).

I artiklen min ven henviser til, bliver EU/EØS nævnt på denne måde: "Det blir kun tillatt å importere reseptfrie legemidler som er godkjent i Norge fra EU/EØS-land."

Når det gælder hensynet til det norske private erhvervslivs indtjening/profit, er der ingen øvre grænser for, hvad den norske stat vil acceptere i henhold til EU/EØS. Men det gælder også når den selvsamme norske stat beskytter det norske, private erhvervsliv mod tab af indtjening/profit hvis norske borgere handler udenfor Norge. Og hvis størst muligt antal mennesker forbliver syge eller kronisk svækket.

Der er mange penge at tjene på sygdom i Norge (og i resten af verden), og et ufatteligt antal arbejdspladser i det private og det offentlige er tilknyttet og afhængige af at "sygdom-sektoren" forbliver uforandret.

Lyder det skørt? Lyder det som en konspirationsteori? Er der nogen som har en bedre forklaring? Altså en anden forklaring end at det "er nødvendig å regulere kosttilskuddsmarkedet. Det er useriøst. Folk får i seg mye de ikke har bruk for, og som kan være farlig"... sagt af Stortingets politiker for Senterpartiet - Kjersti Toppe, som også er... læge. Så må hun jo vide alt hvad der er at vide i dette emne, ikke sandt?

"- Jeg tror aldri denne lovendringen vil bli reversert" siger Kjersti Toppe til BT.no, men det behøver den heller ikke blive (reverseret), hvis næste folkeafstemning ender med et JA til EU-medlemskabet. For så kan Norge beholde sin lovgivning som den er, til ingen verdens nytte, for Norge, idet EU-regler om en fri, fælles samhandel vil altid stå over et hvilket som helst nationalt forbruger-styrende regelsæt. Også det norske.

Hvis grupper af norske vælgere, vælger at bebude deres JA til norsk EU-medlemskab som en direkte (mod)reaktion på denne lovændring... og dermed knytter til denne sag alle Stortingets "Nej til EU" partier - vil Stortingets enstemmighed blive brudt, og dermed dramatisk øges chancen for at reversere denne lovændring uanset hvad denne mislykkede læge i Senterpartiet siger, og gør. (Senterpartiet garanterer: Nei til EU! "Nei til EU! Ingen andre parti i Norge har en så samstemt medlemsmasse når det kommer til EU-standpunktet som Sp har. Sp sier klart og tydelig; nei til den Europeiske Union!")