In an ideal world, all our lab values would be somewhere within the reference range, and we’d feel great. My observation is that most people on T4 do not have suppressed TSH levels, but most people on desiccated do, probably because of the T3. But anecdotally, most who have been on both types of medications feel better with desiccated. Maybe the best of both worlds could be achieved by combining the two medications. By lowering the desiccated dose and splitting it up throughout the day, the TSH might rise into range. And since desiccated has too high a ratio of T3 to T4 for some people, combining the two would correct that problem too. This obviously would not work for people with conversion or other issues, but it might work for some.
Vel, det som er uthevet er iallfall en tanke i den forstand at de fleste som kommer fra levaxin/t4 HAR dårlig omdanning... Ønsketenking om "hvis man hadde normale verdier" er dessverre ikke særlig relevant når de fleste ikke HAR det. Husk også at de fleste som kommer innom og føler seg vel på levaxin har HØYE fT4-verdier - ikke "normale" som hun beskriver - og dermed også subprimert TSH.

Jeg tror man skal innse at er man ikke frisk så skal man heller ikke forvente normale labverdier - en kjertel skiller ut pent og forsiktig døgnet rundt basert på hva vi spiser, hva vi gjør, hvilken søvn vi har fått, vår mentale tilstand. Hva vi får fra boks kan kun bli en blek erstatning uansett hvor godt vi klarer å gjøre det.
Og i valget mellom normal TSH eller "å føle meg normal" så vet jeg hva jeg velger.

(Den dagen noen beviser at TSH er "viktig" forbeholder jeg meg retten til å endre mening, men enn så lenge ...!)