Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Threaded View
-
18-03-15, 15:07 #10
Sv: Jodmangel. Hvilket tilskudd?
Hei Bellis - takk for at du deler erfaring

Jeg har skrevet ut den delen fra aetherblogg, og det var etter det at jeg omsider fikk bestilt Iodoral. Har tenkt på det så lenge, men så er det jo ikke hver gang at man rir den dagen man saler
Det er forresten synd at pundet er blitt så dyrt - i dag står det 12,21 kr i avisa, og det er jo ikke lenge siden det var på 9-tallet. Og det stiger for hver dag, ser jeg. Og det blir også mer trøblete å bestille noe fra utlandet, nå når portoen skal regnes med. Det blir mye finregning for å få beløpet til å holde seg innenfor de magiske 350 kr. Jeg sørger for å ha en god margin, for selv om beløpet står på pakken, så kan jo pundet ha gjort et godt hopp fra bestillingen blir gjort, og til pakken ankommer landet. Sukk
Kosttilskudd har jeg (vi) inntatt i mange år, så tror jeg er godt oppfylt med selen :-)
Det skal bli spennende å se utover vår og sommer, om dette har noe for seg. Litt spesielt at du ikke merket noe bedring på formen underveis, men merket forverring da du sluttet. Det betyr vel at det har hatt en viss virkning på et eller annet i kroppen.
Ang. starten på min hypotyreose, så gikk jeg og hanglet i årevis, men alle prøver var jo fine, selvfølgelig. I 2002 la jeg fram "diagnosen" for legen - da jeg var på et foredrag med Oftebro var det mange brikker som falt på plass! Men nei, prøvene var fine. Når jeg i fjor vinter fikk utskrift av journalen min fra 1995 og framover, så jeg at stoffskifteprøver var tatt i slutten av 90-tallet (uten at jeg visste noe om det), og at FT4 allerede da var lavt innenfor referansen. TSH var jo fin, og selvfølgelig tatt langt utpå dag.
Det gikk flere år, og jeg fikk ny fastlege, som jeg gikk løs på med de samme problemer. Fine prøver fortsatt. Til slutt ba jeg om å få henvisning til indremedisiner, som jobber en del med stoffskifteproblemer. "Kan hende at det er litt lavt med FT4 på 10 for deg", sa hun. Ja, ja, omsider fikk jeg begynne med Levaxin, og etter hvert Liothyronin, men det hadde liten virkning på min tilstand. Høsten 2011 var jeg så nedkjørt og deprimert at min mann måtte følge meg til fastlegen for å si denne noen sannhetsord
. Og da kom plutselig forslaget om Thyroid opp! Er det ikke rart med disse mannfolka - at de skal ha så mye mer autoritet enn oss voksne, bestemte damer? 
Så har det da gått 3.5 år siden det, men formen er altså ikke på topp - dog "hundre ganger" bedre. Håper på en bedre vår i år
Lignende tråder
-
Noen med erfaring med tilskudd av fT3?
Av Pedersen i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 17Siste melding: 15-04-10, 11:38 -
Selen og zink-tilskudd
Av Fanteri i forumet SelenSvar: 14Siste melding: 09-01-10, 00:58 -
Ang. tilskudd av B-vitaminer
Av Marina73 i forumet B-vitaminerSvar: 5Siste melding: 04-08-08, 16:57 -
Kalsium tilskudd når man tar liotyronin
Av gutt_81 i forumet Calcium (Ca) & Magnesium (Mg)Svar: 2Siste melding: 17-07-07, 21:22 -
I hvilket tilfelle bør man/kan man spørre etter Armour?
Av sivcath i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 11Siste melding: 08-06-05, 09:08

Svar med sitat

Bokmerker