Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 14 av 14

Tråd: T3 - dosis?

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Standard Sv: T3 - dosis?

Du har en vigtig pointe Anisa - jeg har været meget underernæret. Jeg var på grænsen til undervægtig samtidig med, at jeg havde meget lavt stofskifte. Det er altså en mulighed :(

Jeg tåler heldigvis lidt flere ting nu, og jeg optager bedre nu. Jeg har ikke nogen vægt, men jeg har vel taget 10 - 15 kg på. Det hjalp, at jeg fik fjernet min blindtarm.

Jeg har ikke ressourcerne til at tjekke op på, hvilke enzymer, jeg har forsøgt mig med. Fire slags, tror jeg. Klarede ½ kapsel af en sammensætning for candidaovervækst. Ellers er jeg blevet helt ubeskriveligt syg.

Tør simpelthen ikke igen lige nu - men jeg er åben for forslag til en god type til senere brug. Ved godt, at jeg ikke kommer udenom i længden. Slimhinder paradoksalt nok lidt bedre på receptpligtige antibiotika. Mange andre infektioner end de kendte i det konventionelle system, kan skade slimhinder. Har nok f.eks. meget mycoplasma i fordøjelsessystemet.

Jeg kommer i tilbagefald, hvis jeg skriver mere nu. Men jeg er meget taknemmelig for alle jeres input!!
    Jeg læser lidt op på det hele, tjekker jeres links m.v, og så vender jeg tilbage så snart, jeg kan!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Luuna Vis post
    Men de ting, jeg tåler er bl.a. nogle andre urter for inflammation samt fibre og højdosis chlorella. Med chlorella er det sådan, at en dosis (i min krop) på mere end 10 gram binder mere, end det mobiliserer. Derfor tager jeg 2 x 11 gram om dagen. Mere har jeg ikke råd til.

Din ide vedr. ren chlorofyl synes jeg derfor er super god! Det vil jeg simpelthen prøve af!!
    De klorofyl-tabletter jeg har linket til kender jeg og ved at de fungerer fint for mig, og for mange andre. Og for dig, håber jeg inderligt... Men skulle det ske, at effekten bliver ikke så udtalt, kunne det jo være f.eks. pga. coating, og så er der andre former for klorofyl at få. Mange endda, og alle til meget rimelige priser. Så hvis det skulle vise sig at blive aktuelt, prøv at gå til http://www.amazon.co.uk og søg på chlorophyll.

Du vil blive meget overrasket over se hvor mange forskellige præparater findes, fra liquid til dråber, kapsler, tabletter og pulvere. Og så endda kan man fra Danmark købe en million pakker, hvis det er det man vil og har brug for, fordi det er indenfor EU, så der er derfor ingen told, kun UK-moms. Så mist ikke modet, hvis noget evt. går skævt med de tabletter jeg linkede til. Det kan aldrig nogensinde være noget galt med selve klorofyl. Den er næsten bulletproof.

Sitat Opprinnelig skrevet av Luuna Vis post
    Jeg kommer i tilbagefald, hvis jeg skriver mere nu. Men jeg er meget taknemmelig for alle jeres input!!
    Jeg læser lidt op på det hele, tjekker jeres links m.v, og så vender jeg tilbage så snart, jeg kan!
    Ja. Få hvilet ud... Luuna. Vi snakkes igen lige pludselig.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

PS: Når jeg, som det skete i går efter, at der først kom opklaring, kan få herx af bare 5 mg ekstra zink, så optager jeg dog heldigvis noget. Pyha

Jeg vender tilbage til jer! Tak igen

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Hej igen kære mennesker

Lige et forsøg på et kort svar. Nu har jeg kigget lidt på det hele og er blevet lidt klogere på min krop siden i går aftes.

Først: Tak for gode indspark! Alle links er spændende, og jeg synes Anisa, at din artikel om enzymer er rigtig god. En del mennesker med kronisk Lyme og co-infektioner har glæde af bl.a. serrapeptase for både inflammation og biofilm. Andre bruger andre enzymer i forbindelse med f.eks. behandling for parasitter.

En læge som amerikanske Dr. Marty Ross forklarer også ganske fint, hvordan immunforsvaret angriber forskellige proteiner, men desværre er serrapeptase et af de enzymer, som jeg ikke engang tåler en knivspids af. Jeg kan ikke helt forklare hvorfor, men jeg har flere af sådan nogle dilemmaer. Det behøver ikke være fordi, der slipper mere ud i blodbanen. Al die off giver forværring.

Et dilemma, som ligner lidt, handler f.eks. om zink. Jeg er i disse dage på en intensiv kur med Metronidazol, som jeg skal have oveni de andre midler i 10 dage om måneden, så herx er ekstra slem. Alligevel føles det som om, at bare 5 mg zink har gjort det værre i dag og især som vanligt om aftenen. Jeg vælger at tro, at det var rigtigt. Det var meget slemt, da jeg trappede op. Jeg ved så også, at det kan lade sig gøre, men det tager tid også pga. alle de andre ting, jeg skal tage mig af.
    Man kan altså sige, at tilstrækkeligt zink er nødvendigt for både konvertering og T3-receptorer (det sidste er nyt for mig), ligesom tilstrækkelig zink også er nødvendigt for at kunne dæmpe inflammation. Konflikten opstår så, når en højere dosis zink alligevel giver mere inflammation, fordi det styrker immunsystemet så meget, at det giver herx - og det influerer så tilsvarende mere på både receptorer og konvertering.

Nå. Men jeg skal nok nå derhen. Det tager bare tid.

Umiddelbart tænker jeg lige nu, at jeg kan blive nødt til at få noget liothyronin, som jeg forhåbentlig så kan tåle, mens jeg så trapper op på alle de andre ting. Jeg har godt set argumenterne imod hos Tired Thyroid.

Dog tænker jeg lige nu også, hvad der egentlig skulle være i vejen med at få 7 grain i døgnet i et år eller to, hvis det er det, der skal til? Jeg vil jo kunne mærke det, hvis receptorerne lukker mere ned, så der kommer forværring. Osteoporose selvfølgelig. Men det får jeg jo også af selve sygdommen og al den forsuring. Lidt calcium, masser af magnesium, D3 og K2 er vel svaret under alle omstændigheder. Jeg kan dog være i tvivl om, om det er nok, og lægen vil uden tvivl bede om blodprøver og måske blive nervøs over et meget højt T4.

Tror, jeg må bede om en kort konsultation. Vil forsøge med klorofyl og forhåbentlig finde kræfter til at kigge forbi Amazon.uk

Der går nok nogle dage, før jeg kan kigge forbi igen. Jeg klarer stort set mig selv, så godt jeg kan, og jeg må bruge ressourcerne på at skrive til læger og bank, lidt mad og indkøb af nogle meget vigtige kosttilskud.

Tak for jer!

Side 2 av 2 Først 12

Lignende tråder

1. Årsager til høj dosis Thyroid-S?
    Av FruStration i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 18
    Siste melding: 25-07-11, 11:55
  2. Usikker på Erfa-dosis
    Av Sharon i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 13
    Siste melding: 23-07-11, 11:39
  3. Høj Thyroid dosis !!
    Av iluna i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 12
    Siste melding: 26-07-10, 10:51
  4. Kan ikke øge dosis pga binyretræthed?
    Av Honeyhob i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 08-01-10, 11:56
  5. Dosis - hvor meget må man øge?
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 12-03-07, 13:07

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg