Jeg kan desværre ikke tåle enzymer, hhv. fordi de bryder biofilm op og fordi min maveslimhinde er sårbar. Biofilm er en slags biologisk film, som mikroorganismerne pakker sig ind i, og når den bliver brudt ned, kommer der udslip til blodbanen. Det gør mig meget syg, og jeg må tage det langsomt. Der er endvidere det problem, at borreliaen danner en slags cyster, hvor den også er beskyttet mod immunforsvar og antibiotiske midler. Disse skal også brydes op, så jeg må tage lidt ad gangen. Tilskud af mavesyrer beskadiger også min slimhinde desværre. Jeg bruger mastic gum for at beskytte den. Et ektrakt af pistacie. Aloe vera, rød elmebark og DGL dur også, men mastic gum mest effektivt for mig. Ellers er fordøjelse selvfølgelig vigtig! Enig i det.

Selvom jeg er opmærksom på kvaliteten kan det sagtens være, at en anden type selen ville være bedre for mig - evt. et produkt, som er sammensat af forskellige typer. Hvis en højere dosis ikke gør nok, vil jeg overveje at prøve forskellige. Indtil videre er udfordringen at kunne tåle det for herx. Tak igen!

Nu kan jeg, at der er et svar mere... Må lige kigge... Er langsom...