Side 5 av 9 Først 123456789 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 86
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    179

Standard Sv: Dosering av erfa thyroid

Eg tek nå 90 mg Erfa og 50 mcg Levaxin. Tek alt dette når eg vaknar, kanskje 20-40 min før matinntak. Tygg Erfaen og svelgjer med vatn. (Ikkje finn på å tygge Levaxin... det kan lett skje når ein tek båe på likt... Eg hadde heilt for^%&+¤ smak i munnen i ca 5 dagar).
    Tek også 10 mg Dhea for å støtte binyrene (tek i lag med frukosten).

Er nokså flink med vitaminar, men ingen superdosar av noko nå for tida.

Lever eit roleg liv om dagen. Heilt utan stress, og opplever nå for fyrste gong på veldig lenge at eg er i fin form heile dagen. Håpar binyrene mine skal restituere seg av seg sjølv ;

Er übertakknemleg til folk her inne, da spes. til Vigdis , for å ha gjeve meg eit spark bak slik at eg konverterte til Thyroid. Livet mitt på Levaxin var ikkje så bra.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Sjøl takk, Delisa

Dette er et sted hvor vi hjelper hverandre. Jeg står i takknemlighetsgjeld til 20-30 stykker her inne nå, tror jeg! Så vi gir og tar, det er jo meningen med et slikt forum, en dag kan noen ord du sier hjelpe, en annen dag er det du som trenger litt hjelp og støtte
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Godt å lese om at du har fått det litt bedre Delisa !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

....vil bare lige nævne, at jeg (stadig) føler, der er forskel på, om jeg sluger thyroid'en med et glas vand eller om jeg smelter den under tungen. Føler det sidste er bedst - men måske har det været tilfældigheder, der har gjort, om jeg har fungeret bedre på det ene eller det andet. Måske i sidste ende noget, jeg har spist, drukket eller oplevet /stress.

Nielsigne

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    61
    Meldinger
    409

Jeg smelter konsekvent erfa under tungen,
    føler det mye bedre enn å tygge og svelge.
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Sitat Opprinnelig skrevet av S.M. Vis post
    Er halvveis i byttingen nå. Har slitt med en forferdelig stivhet i kroppen siden påske da jeg økte levaxinen fra 300 til 350. Er ikke fullt så stiv nå, ser ut til at Erfa hjelper.
    Hei S.M.

Det å bli stiv i kroppen erfarte jeg også på Levaxin. Jeg hadde i fire år kun levaxin T4 og fikk kombibehandling mars 2009. De siste tre år på Levaxin var dosen 100mcg/dgl, men da jeg fikk Liotyronin i tillegg (10 mcg/dgl) ble dosen Levaxin satt ned til 75 mcg. Vi økte Liotyronin til 20 mcg etter fire uke men beholdt Levaxin 75 mcg.

Etter to år på denne doseringen hadde jeg fått såpass mange tilleggsproblem, blant disse; stivhet i kroppen, anklene og hele dette leddet i foten sviktet, dovnende hender (karpaltunellsyndrom), krampe i leggene, søvnproblem (apnea), snorking, myxødem, ødem, nedsatt muskelkraft, hælspore (Plantar fasciitis), vekttap-platå, akne i hodebunnen, at jeg ville heller prøver Thyroid Erfa.

Disse plagene oppstod etter at jeg i alle år, forut for diagnosen i februar 2005, allerede hadde dårlig konsentrasjon, var glemsom, hadde "brainfog", var irritabel, snakket feil, fikke infeksjoner minst to ganger i året, la på meg uten å ha matlyst.

Hvis syntetiske medisiner gjør så mye ugang i kroppen kan jeg ikke skjønne at de er de eneste leger får lov å skrive ut på blåresept!!

Sitat Opprinnelig skrevet av S.M. Vis post
    Dessuten ble blodsukkeret mitt mye mer stabilt gjennom dagen, og det skjedde fra første tablett med Erfa. Det var såpass markant at jeg trodde det var noe galt med blodsukkermåleren min. Men det var det ikke! Jeg er heller ikke fullt så stuptrøtt lengre som jeg har vært i de siste ukene.
    Legen Lars Omdal, som skriver i bladet Thyra, anbefaler f.eks ikke Armour eller Thyroid til folk med sukkersyke! Min mann har begge deler (hypotyreose og diabetes 2), så jeg ringte til Thyra da det stod en artikkel om Armour og diabetes for noen år siden, og fikk til svar at diabetikere ikke kan ta grise-tyroxin. Jeg tror jeg snakket med Bente Bakke, men finner heller ikke ut hvordan å kunne kontakte Lars Omdal og spørre ham selv. Dette skjer antakelig kun via Thyra!

Men, hva gjorde folk som hadde både hypotyreose og diabetes før i tiden da det ikke var annet å få enn grisetyroxin ??

Medlem siden
    Dec 2008
    Sted
    alle lande
    Meldinger
    1,364

Super indlæg, Elbeth Vedkommende emne, vi mener bør have egen tråd. Vi har derfor kopieret/flyttet fra denne tråd til sin egen her.
    Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Troms
    Alder
    46
    Meldinger
    28

Standard Lavt stoffskifte? symptomer og blodprøver

jeg har vært i dårlig form den siste tiden og har tatt blodprøver for å teste stoffskiftet mitt igjen.
    alle verdiene er innenfor normalområdet, men i nedre del.
    Hva kan dere lese ut av dette?

TSH: 1.27 (0.25-5.00)
    T3 : 68 (60-151)
    T4 : 5.96 (4.68 - 9.36)
    FT4: 0.97 (0.82 - 1.51)

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: analyse av blodprøve

Sitat Opprinnelig skrevet av coco Vis post
    jeg har vært i dårlig form den siste tiden og har tatt blodprøver for å teste stoffskiftet mitt igjen.
    alle verdiene er innenfor normalområdet, men i nedre del.
    Hva kan dere lese ut av dette?

TSH: 1.27 (0.25-5.00)
    T3 : 68 (60-151)
    T4 : 5.96 (4.68 - 9.36)
    FT4: 0.97 (0.82 - 1.51)
    Hej

Du har nok byttet om på værdier af T4 (total) og FT4 (frit)....
    Hvis du havde FT4 på 0,97 var du død, så det må være en fejl.

Men ellers er ref.område for FT4 4.68 - 9.36 ret usædvanligt... for at sige det mildt.

Også værdier af T3 (total) og ref.området ser alt for høje ud.
    Ligner mere værdier af Total T4....

Ved du HVOR dine blodprøver var analyseret? På hvilket hospital eller laboratoriet?

Eller gider du tjekke tallene en gang til?

Før det er helt sikkert at tallene er korrekte, bliver det svært at svare på dit spørgsmål.

Det ville heller ikke skade, hvis du fortalte hvilken medicin du behandles med, hvilken dose/dag, og hvilken diagnose har du?
    Uden en smule baggrundsbillede, i det hele taget, svært at svare på spørgsmål.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Troms
    Alder
    46
    Meldinger
    28

Standard Sv: Lavt stoffskifte? symptomer og blodprøver

prøven er tatt på et sykehus i thailand. tydeligvis ikke til å stole på da....
    har nå tatt nye prøver i norge, så skal skrive ett nytt innlegg.

Blodprøve-resultat:
    s-tsh: 2.26 (0.20-4.30)
    s-fritt-T4 16 (9-22)
    s-alat: 44 (10-70)
    s-testosteron 22.7 (10-28)
    b12: 286 (150-580)
    legen min mente at det ikke var nødvendig å teste anti-tpo, da jeg hadde fått påvist antistoffer før.
    heller ikke T3 var nødvendig (?)

jeg har over mange år følt meg i generelt dårlig form.
    er nå 34 år, og har prøvd å finne årsaken til mine problemer i ca 10 år.
    Alle blodprøvene er innenfor normalområdet, men har fortsatt de samme symptomene:

- problemer med å fokusere/konsentrasjon/lytte over tid. føler meg sløv og har press/mild hodepine konstant.
    symptomene er verst tidlig på dagen. Litt som å ha "hang over". ingen mimikk. Veldig treg tankegang. svimmel, Tåkesky?

- det sosiale livet har etterhvert blitt vanskelig. har spesielt fått problemer med å finne ting å si,
    og har mistet ordforrådet mitt. klarer ikke å le og ha det gøy lengre.

- depresjoner
    - dårlig matlyst
    - aldri tørst
    - lite energi
    - mageproblemer
    - lav libido
    - dårlig tålmodighet/ irritabel
    - lyssky
    - vektøkning
    - apatisk
    - lærevansker
    - hodepine
    - mangel på entusiasme og livsgnist

Dette er alle symptomer som har kommet di siste årene. Før var jeg veldig sosial, utadvent, hadde humor og energi.
    Har gått på anti-depressiva og sovemedisin for mine plager. Men det har bare blitt verre og verre med tiden.
    Kan det være lavt stoffskifte? Evt. hva annet kan det være?

Har heldigvis en lege som er åpen for å gi meg både levaxin og erfa thyroid for en prøveperiode.
    Men har hørt at man blir avhengig av å bruke det resten av livet, hvis man først starter på det?

Side 5 av 9 Først 123456789 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 3
    Siste melding: 06-07-12, 00:08
  2. hjelp med blodprøver, symptomer på lavt stoffskifte
    Av Emily i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 22-02-12, 08:20
  3. Symptomer på lavt stoffskifte?
    Av Mann28 i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 50
    Siste melding: 15-06-10, 22:11
  4. Sønn med symptomer på lavt stoffskifte men blodprøver innenfor normalen
    Av sisi i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 3
    Siste melding: 07-04-10, 10:16
  5. Hud-symptomer på lavt stoffskifte (link)
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 0
    Siste melding: 17-02-10, 10:06

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn