Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Feb 2012
    Meldinger
    4

Standard hjelp med blodprøver, symptomer på lavt stoffskifte

Hei, jeg sliter med mange av symptomene på lavt stoffskifte.
    jeg er alltid sliten, uansett hvor mye hvile jeg får. Tiltaksløs, har mange ting i livet mitt jeg brude ta tak i, men jeg orker det bare ikke.
    ukonsentrert, klarer ikke fokusere på et ting og fallerfort ut av samtaler. Glemsk, jeg husker knapt hva jeg spiste dagen før eller hva jeg gjorde.
    Jeg fryser nesten hele tiden, også når andre sier det er varmt. Jeg fryser om sommeren da andre svetter, syns alt under 27grader innetemp er alt for kaldt. Og når jeg dusjer så dusjer jeg i så varmt vann at jeg blit helt kokt hummer. Huden er helt varm og rød etterpå og samboer brenner seg på den temperaturen. Ellers er jeg veldig blek. Mer enn normalt. Jeg mister mye hår, og har ofte humørsvingninger. Har nesten ingen appetitt, likevel har jeg sett vektøkning. Er mye nedstemt og fraværende kjønnsdrift.

Jeg tok noen blodprøver på legen for en tid tilbake siden. Jeg vet ikke helt hvilke av disse som er relevante, er ingen ekspert. Me kunne noen her ikke hjulpet meg litt med dem hadde jeg blitt veldig glad. =)

ALAT 6
    FOLAT 3
    FERRITIN 134
    THYROXIN, FRI T4 16
    TSH 2,20
    TROMBOCYTT 307
    VIT B12 263
    VIT D 65,7

Har ikke alle prøvene jeg burde ha. Legen ville ikke ta flere enn disse. som dere sikkert skjønner er det ikke mye hjelp å få der. Kan noen her hjelpe meg?

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: hjelp med blodprøver, symptomer på lavt stoffskifte

Hej
    Ja, var du i Tyskland, ville du nok få hjælp nu på grund af symptomer og tsh over 2.

Så jeg tænker egentlig bare på, om du har mulighed for at skifte til en læge, der er bedre til at lytte til dig og evt. sende dig videre til speciallæge. Det sidste vel bl.a. fordi dine prøver nok ikke er så voldsomme, men det er dine symptomer til gengæld, og du fortjener selvfølgelig en ordentlig udredning. Din læge har ikke målt anti-TPO og TRAS, og det er da dumt, for det fortæller en masse, man har brug for at vide: Er du under angreb af antistof nu, og er der mon noget, der blokerer din tsh, så den ikke stiger, selvom den burde

Jeg genkender dine symptomer som nogle af de første, jeg havde på at noget var galt. Det næste, der kom, var smerter, som jeg brugte MANGE penge på at få væk hos diverse behandlere - kiropraktorer, massører, fysioterapeuter, homøopater - fordi der ikke var hjælp at få hos lægen. Det skal man ikke finde sig i!!! Tiden går, og intet af dette bliver ikke nemmere efterhånden - der kommer bare nye symptomer til, hvis man ikke griber ind med det, der må og skal til.

Nielsigne

Medlem siden
    Feb 2012
    Meldinger
    4

Hei, tusen takk for kjapt svar.
    Jeg har allerede vært gjennom en del leger. Og denne er den beste jeg har funnet. det er en ikke så lett heller å bytte lege når du bare velger et navn fra en liste og ikke aner om denne legen er noe bedre. Det virker som du aller fleste leger der ute ikke er interessert i å hjelpe heller.
    Jeg har tenkt på å få en time hos en spesialist. men er det mulig å ordne dette selv eller må jeg gå gjennom fastlegen min. hvis han ikke vil sende meg videre. eller burde jeg gå til fastlegen min igjen om mase på han om å ta de prøvene jeg burde ha.
    I så fall, hvilke er egentlig disse?

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Ud over dem, du har fået, så vil jeg mene, at frit t3 og anti-TPO og TRAS er godt at få målt. Andre her har muligvis bedre og mere vidtgående bud på dette

Jeg er bare den mindste bukkebruse men føler med dig, for det er en lang tur, hvis der ikke gribes ind.

Hvis din læge - som åbenbart er den bedste, du kan få - ikke har forstand på stofskiftet, burde h*n jo sende dig videre til en, som har!

Nogle har glæde af private klinikker, og det er også det, jeg selv har måttet ty til, fordi jeg ikke ellers kunne få hjælp. Jeg har klaret mig ved at "hoppe fra sten til sten", fordi forummet findes Og er så kommet til en læge nu, der er vidende og ambitiøs nok til, at jeg vover lægge mig liv i hans hænder

Så bed om en henvisning. Fortæl om dine symptomer til lægen, gerne med store bogstaver og med en ven /kæreste / ægtefælle ved din side. Som et klogt hoved herinde siger, så er det jo patientens liv, der bliver sat på stand by mens lægen bare sidder og snakker udenom ...

Nielsigne

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Og er så kommet til en læge nu, der er vidende og ambitiøs nok til, at jeg vover lægge mig liv i hans hænder
    Vil bare korrigere mig selv lidt, for jeg kom til at lave en formulering, jeg egentlig ikke helt bryder mig om. Jeg vil nemlig ikke længere passivt lægge mit liv i en læges hænder men styre så meget som muligt selv.
    At jeg så har fundet en venlig læge, der på flere måder er bedre end de fleste, ændrer ikke på dette men gør det hele noget mere afslappet

Nielsigne

Lignende tråder

1. Symptomer på lavt stoffskifte?
    Av Mann28 i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 50
    Siste melding: 15-06-10, 22:11
  2. Sønn med symptomer på lavt stoffskifte men blodprøver innenfor normalen
    Av sisi i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 3
    Siste melding: 07-04-10, 10:16
  3. Hud-symptomer på lavt stoffskifte (link)
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 0
    Siste melding: 17-02-10, 10:06
  4. Jeg har de fleste symptomer på lavt stoffskifte
    Av Imse i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 12
    Siste melding: 31-08-09, 11:58
  5. Psykiske symptomer og lavt stoffskifte
    Av Maxern i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 9
    Siste melding: 25-10-08, 10:27

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn