Viser søkeresultater 1 til 10 av 78

Threaded View

Medlem siden
    Aug 2010
    Sted
    Midt Norge
    Alder
    58
    Meldinger
    38

Standard Sv: Desperat mann på let etter hjelp!

Hei igjen!

Så har jeg holdt på en stund med min jodbehandling, og må si at det er første gang at noen form for behandling går i riktig retning. Mange positive observasjoner siden oppstart.

Men så har jeg endelig dallet meg til å prøve en håranalyse, og fikk det etterlengtede resultatet i går. Resultatet var som fryktet, et "worst case" scenario.

Før jeg fortsetter kan jeg opplyse om at jeg det siste halve året har tatt de fleste mineraler som kosttilskudd. Men det viser seg likevel at jeg har lave verdier på hele 6 mineraler som ligger godt under referanseverdiene.

Disse mineralene er: Ca, Mg, K, Fe, Mn, Mo (Kalsium, Magnesium, Kalium, Jern, Mangan)

To mineraler ligger helt opp mot høye verdier, disse er: Zn og Su (Sink og Sulfur)

Men hovedmineralet det snakkes mye om igjennom rapporten som følger med er lav Kalsium og forholdet mellom dette mineralet og andre mineraler. Nevner noen ratioer som er langt av lei:

Ca/P ratio 1.06 (normal = 2.6, high = 3.6) - LOW
    Ca/P ratio 15.83 (normal = 8, high = 12) - HIGH
    Ca/K ratio 17 (normal = 4.2, high = 6.2) - HIGH
    Na/K ratio 6 (normal = 2.4, high = 3.4) - HIGH

Det snakkes også om unormalt lave verdier av Mangan. Viktig for blodsukkerregulering.

Alt sett under ett er jeg definert som "rask metaboliserer" kategori 4

Så er det bemerket unormale forhold mellom noen av mineralene. Da spesielt Kalsium mot fosfor der fosfor er i overskudd. Dette skal visst gi symptomer som jeg allerede kjenner godt til.

Med håranalysen er det et program på hva jeg ikke tåler, og hva skal unngå, samt anbefalte næringsmidler for å rette forholdene.

Ser at ett anbefalt tilskudd er binyrebarkekstrakt, noe jeg er redd vil bli vanskelig å få i Norge.

Ellers er oppskriften sånn ca. dette:

D3, Ca, Mg, K, Jern, Cu, lysin, Arginin. De to siste for ett bedre opptak av Kalsium.

Skal ha en lengre samtale med min terapeut i morgen, så dukker det opp noe nytt, så kommer jeg med mere informasjon.

Blir spennende å se om forslagene vil hjelpe på.
    Sist endret av BerKath; 28-01-15 kl 17:45

Lignende tråder

1. Jeg er ved at være desperat.
    Av Ditte i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 08-08-10, 10:49
  2. hei,mann med lavt stoffskifte
    Av tommy i forumet Presentasjoner
    Svar: 4
    Siste melding: 26-04-10, 14:08
  3. Hashimoto's. Desperat rop om hjelp
    Av johanne72 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 26
    Siste melding: 14-03-10, 12:28
  4. hei,mann med lavt stoffskifte
    Av tommy i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 3
    Siste melding: 06-03-10, 23:19
  5. Mann på 22 år med høyt stoffskifte.
    Av aesthetics i forumet Høyt stoffskifte hos menn
    Svar: 16
    Siste melding: 23-02-10, 18:35

Søkeord for denne tråden

Bokmerker