Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Threaded View
-
22-01-15, 14:54 #12
Sv: Stemlandklinikken uten amalgam og uten fluor?
Længe siden sidst...
Vil lige opdatere tråden med en "opdagelse" af en faglig forbindelse mellem tandlægen Rolf Stemland og dr. Dietrich Klinghardt MD PhD, hvilket lover godt for alle der ønsker fluor-fri tandpleje. Af en eller anden mystisk grund, nyder dr. Klighardt udstrakt respekt hos mange skolemedicinere, på trods af at han praktiserer helhedsmedicin, selv om han ellers er oprindeligt uddannet i skolemedicin. Mere om dr. Klinghardt kan læses på hans "umoderne" hjemmeside her: http://www.klinghardtacademy.com/Bio...dt-MD-PhD.html
På Forbundet Tenner og Helse's hjemmeside d. 18.12.2011 beskrives enkelt og forståeligt dr. Klinghardts arbejde og mål. Bl.a. kan man læse at "i Norge har han vært kjent av enkelte tidligere, blant annet av tannlege Rolf Stemland og hans kone Randi, som allerede tilbake i 1999 fulgte kurser med ham i Europa og USA. I forbindelse med at vi nå har startet en utdanning i samarbeid med Klinghardt Academy, håper vi at vi får bygget opp en kompetent gruppe Klinghardt-terapeuter, leger og tannleger. Vi anser denne metoden som det beste faglige grunnlag for miljømedisin i vår tid. Det er et stort og voksende behov for terapeuter som kan arbeide målrettet og effektivt med avgiftning og ulike neurologiske sykdommer og kroniske utmattelsestilstander."
På dr. Klinghardts hjemmeside findes op til flere henvisninger til fluors ødelæggende effekt på helbredet i almindelighed, og bl.a. om neurologiske skader fluor medvirker i, i særdeleshed. Jeg kan derfor end ikke forestille mig at tandlægen Rolf Stemland og hans klinik overhovedet kan finde på at anvende fluorholdige dentalmaterialer... Dog, det farlige fluor er det "skjulte", molekylært indbygget i glasionomer, cementer, og plastmaterialer, så spørg hellere en gang for meget. Better safe than sorry.Sist endret av Admin; 17-11-18 kl 01:19 Begrunnelse: Links
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hurra for Lundhags- turbukse uten fluor
Av Rosin i forumet Lavt stoffskifte og fluorSvar: 1Siste melding: 11-01-11, 11:47 -
jod uten salt i potetgull?
Av DALIA i forumet Helbred og kostholdSvar: 7Siste melding: 27-04-08, 15:56 -
UTEN DUSJ
Av cathrin i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 23-03-07, 22:37 -
brun uten sol
Av Feiga i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 27-05-05, 19:01

Svar med sitat

Bokmerker