Viser søkeresultater 1 til 10 av 18

Threaded View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Stemlandklinikken uten amalgam og uten fluor?

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Har du noen erfaring med Stemlandklinikken, Kevlin? http://www.stemlandklinikken.no/
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Jeg sendte mail til Stemlandklinikken med noen spørsmål - et av svarene var at de ikke bruker fluor
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Dette er noe av teksten på tannfyllingen: syre, bonding, SDR, ceram M2...
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    SDR er en forkortelse af "Smart Dentin Replacement®", der " Contains fluoride that’s released to the oral environment" (kilder: (Smart Dentin Replacement - Scientific Compendium og Compressive Strength and Compressive Fatigue Limit behavior of Two Fluoride releasing materials m.fl.).

"Bonding" er nok dental cement og "ceram M2" tror jeg er en nanokeramisk fyldningsstof. Dental cement kan sagtens indeholde fluor. Nanokeramik er nok for hård til at være reaktiv med "miljøet" i mundhulen. Svært at sige mere, når man ikke kender produktnavne.

Lisbeth. Jeg tror, at når man i dagens verden skal til at bestille materialer til en tandlægeklinik, skal man udtrykkeligt bestille produkter uden fluor. Ellers får man ganske automatisk leveret fluorid-release-produkter, simpelthen fordi de er blevet "normen".

Jeg tror, at folk ville valfarte til denne klinik fra nær og fjern, hvis den gjorde mere ud af, også at tilbyde 100% fluor-releasing-free dentalmaterialer.
    Længe siden sidst... Vil lige opdatere tråden med en "opdagelse" af en faglig forbindelse mellem tandlægen Rolf Stemland og dr. Dietrich Klinghardt MD PhD, hvilket lover godt for alle der ønsker fluor-fri tandpleje. Af en eller anden mystisk grund, nyder dr. Klighardt udstrakt respekt hos mange skolemedicinere, på trods af at han praktiserer helhedsmedicin, selv om han ellers er oprindeligt uddannet i skolemedicin. Mere om dr. Klinghardt kan læses på hans "umoderne" hjemmeside her: http://www.klinghardtacademy.com/Bio...dt-MD-PhD.html

Forbundet Tenner og Helse's hjemmeside d. 18.12.2011 beskrives enkelt og forståeligt dr. Klinghardts arbejde og mål. Bl.a. kan man læse at "i Norge har han vært kjent av enkelte tidligere, blant annet av tannlege Rolf Stemland og hans kone Randi, som allerede tilbake i 1999 fulgte kurser med ham i Europa og USA. I forbindelse med at vi nå har startet en utdanning i samarbeid med Klinghardt Academy, håper vi at vi får bygget opp en kompetent gruppe Klinghardt-terapeuter, leger og tannleger. Vi anser denne metoden som det beste faglige grunnlag for miljømedisin i vår tid. Det er et stort og voksende behov for terapeuter som kan arbeide målrettet og effektivt med avgiftning og ulike neurologiske sykdommer og kroniske utmattelsestilstander."

På dr. Klinghardts hjemmeside findes op til flere henvisninger til fluors ødelæggende effekt på helbredet i almindelighed, og bl.a. om neurologiske skader fluor medvirker i, i særdeleshed. Jeg kan derfor end ikke forestille mig at tandlægen Rolf Stemland og hans klinik overhovedet kan finde på at anvende fluorholdige dentalmaterialer... Dog, det farlige fluor er det "skjulte", molekylært indbygget i glasionomer, cementer, og plastmaterialer, så spørg hellere en gang for meget. Better safe than sorry.
    Sist endret av Admin; 17-11-18 kl 01:19 Begrunnelse: Links
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Hurra for Lundhags- turbukse uten fluor
    Av Rosin i forumet Lavt stoffskifte og fluor
    Svar: 1
    Siste melding: 11-01-11, 11:47
  2. jod uten salt i potetgull?
    Av DALIA i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 7
    Siste melding: 27-04-08, 15:56
  3. UTEN DUSJ
    Av cathrin i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 0
    Siste melding: 23-03-07, 22:37
  4. brun uten sol
    Av Feiga i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 27-05-05, 19:01

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn