Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Tråd: Frisk, med høy anti-TPO
Threaded View
-
08-12-14, 22:00 #18
Sv: Frisk, med høy anti-TPO
Det er ikke alt for godt, at din TRAS "bevæger" sig. Det gør at man ikke kan stole på TSH-analyser. Det er også vigtigt når TRAS viser sig at være i bevægelse, at holde nøje øje med FT4's og FT3's ændringer i placeringen indenfor ref.området - falder de eller stiger? Referenceområdet er så stort at også ændringerne indenfor dette område kan antyde hvad TRAS "foretager" sig, og om TRAS er "stimulerende" eller "blokerende". Det kan meget vel blive den vigtigste analyse af alle - TRAS - i en situation hvor den overhovedet forekommer, og grunden til at TRAS er så vigtigt er at (gentager mig selv her) den forfalsker resultater af TSH-analyser, der jo ellers bliver anvendt til både at diagnosticere en mulig sygdom, og senere - til at justere behandlingen. TRAS kan forfalske både diagnose, stofskiftets status og ødelægge behandlingen. Mange læger enten ikke kender ret meget til disse TRAS-egenskaber, eller misforstår dem (forveksler "blokerende" med "stimulerende", og omvendt).
Hvis du ønsker en overordnet forklaring på TRAS's forskelligheder og deres betydning, kan du læse hvad jeg skrev til en anden person her, for tre år siden: https://www.stofskifteforum.dk/showt...762#post120762 - og så kan du "forske" videre i det, når/hvis senere.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Kan man bli frisk av høy anti-TPO?
Av [Marita] i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 04-09-10, 08:01 -
Frisk fra binyretretthet?
Av BeritM i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 04-05-10, 13:27 -
Usikker på om jeg er frisk..
Av Tornerose i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 6Siste melding: 26-03-10, 09:14 -
Når mat gjør deg frisk…
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 22-03-09, 14:27 -
Siste måling viste anti-TPO 2550, og anti-Tg 10650
Av fredlund i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 0Siste melding: 15-06-05, 17:44

Svar med sitat
Bokmerker