Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Tråd: Frisk, med høy anti-TPO
Threaded View
-
20-11-14, 16:03 #5
Sv: Frisk, med høy anti-TPO
Det startede på samme måde hos mig. Min TSH var blot lidt højere.
Jeg er også slank, har ikke tabt hår, frøs ikke, mv. Men jeg havde meget trætte muskler, kunne ikke få fat i ting fx i min taske, min håndskrift ændrede sig, og så havde jeg vejrtrækningsproblemer og små angstanfald - ikke noget voldsomt men bare uhyggelig bange for bilen foran kom for tæt på, bange for højder, bange for at dø, mv.
Det er en autoimmun reaktion, du har i kroppen, og hvis du kan finde årsagen, så kan du måske redde dit helbred. Jeg nåede det ikke, fordi jeg skulle blive godt syg først, inden jeg blev sat i behandling.
Behandling nedsætter antistofferne. Det kan også godt med selen gøre - 200 mcg om dagen. Zink og jern, ja også det.
Isabella Wentz, som har skrevet en bog og har en hjemmeside om "Finding your root cause" har en hel masse om livstilsændringer og tiltag, som kan rette op på den autoimmune reaktion i kroppen. Den har jeg haft stor udbytte af.
I øjeblikket er jeg ved at læse "Stop the Thyroid Madness II", som også indeholder en hel del god information.
Mangel på progesteron kan også have stor betydning for stofskiftet, så det kan måske også være en god ide at se på alle de andre hormoner ;-)
Jeg fik ikke stoppet mit i tide, så jeg har indset, at jeg er på medicin resten af livet. Måske du har en chance, hvis du tager grundigt fat nu.
Held og lykke
Tina
Lignende tråder
-
Kan man bli frisk av høy anti-TPO?
Av [Marita] i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 04-09-10, 08:01 -
Frisk fra binyretretthet?
Av BeritM i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 04-05-10, 13:27 -
Usikker på om jeg er frisk..
Av Tornerose i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 6Siste melding: 26-03-10, 09:14 -
Når mat gjør deg frisk…
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 22-03-09, 14:27 -
Siste måling viste anti-TPO 2550, og anti-Tg 10650
Av fredlund i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 0Siste melding: 15-06-05, 17:44

Svar med sitat
Bokmerker