Viser søkeresultater 1 til 10 av 107

Threaded View

Medlem siden
    Oct 2013
    Sted
    Østfold
    Alder
    47
    Meldinger
    494

Standard Avslutter tråden med dette

Jeg logga inn og sjekka mineresepter.no i morges, og nå er reseptene godkjent. I første omgang blir det 30mg og 60 mg Erfa. Ringte apoteket jeg var innom fredag morgen. Tablettene var bestilt fredag, og ligger klar til meg på apoteket. Første pille svelges i kveld. Går alt som jeg håper og tror, blir det resept på 125 mg før jul.

Jeg synes nå at denne tråden har kommet til veis ende.
    La meg rekapitulere kort:

- sommeren/høsten 2013: tiltagende dårlig form og mange besøk hos fastlegen.

- høsten 2013: Jeg mener selv det er lavt stoffskifte, men blodprøvene avdekker ikke noe feil (inkl TRAS og anti-TPO er negative). Anti-TG ble aldri tatt hos fastlegen, tross at jeg insisterte. Basaltemperatur gjennomsnittlig 35,3 degC.

- desember 2013: Jeg får mast meg til prøvemedisinering med Levaxin med hovedargumentet "forstørret tunge, med tannmerker". To dager senere begynner varmen å bre seg oppover i beina. En kamel ble svelget da jeg ba om Levaxin - allerede ved p-pilleseponering flere år tidligere lovet jeg meg selv å aldri mer spise syntetiske hormonhermere....

- våren/sommeren 2014: gradvis bedre på gradvis økende dose Levaxin. 100mcg innen sommeren, øker til 125 mcg etter sommeren. Fortsatt en god del symptomer. Døgnurin jod viser lavt, men innenfor. Starter med jodtilskudd på eget initiativ - ingen forbedring, men forværring ved seponering av jod. Fortsetter derfor jod inntil videre.

- høsten 2014: sent men godt: time hos Sundt ved Lynx Medisinske. Sundt tar alle nødvendige prøver, også anti-TG, spyttprøver kortisol, rT3, mineraler mm. Han har aldri vært i tvil om at jeg har lavt stoffskifte, og er overrasket over at fastlegen holdt igjen prøvemedisinering med fT4 på 16 (ref 11-23) og mine symptomer.

- ultimo oktober 2014: Ingen utslag på anti-TG eller kortisolet. Flotte verdier ellers, som vanlig. Resept på Thyroid Erfa. Levaxin kuttes ut. Fastlegen vil bli orientert på nyåret.

Og med dette avslutter jeg nå oppdateringer i denne tråden. Som sagt, kommer jeg til å forfølge tanken om å undersøke litt mer rundt østrogen/progesteron. Jeg starter kanskje en ny tråd eller en dagbok. I mellomtida blir det å lese på gamle tråder og svare i nye. Takk for alle gode innspill og varme tanker. For 1,5 år siden visste jeg ikke hva lavt stoffskifte var. Heldigvis klarte jeg å ta tak i det før jeg ble helt satt ut av spill. Dere har hjulpet til å dytte meg videre på leting etter svar og gitt meg mye å tenke på underveis!
    Sist endret av Bellis; 27-10-14 kl 10:36

Lignende tråder

1. Svar: 1
    Siste melding: 07-07-12, 23:02
  2. Fine blodprøver til tross for mange symptomer
    Av sisi i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 22
    Siste melding: 13-04-10, 23:37
  3. Fine blodprøver til tross for mange symptomer
    Av sisi i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 26-10-09, 14:27
  4. Har mange symptomer og en mor med lavt stoffskifte.
    Av Joohoo i forumet Blodprøver
    Svar: 18
    Siste melding: 07-05-09, 13:38
  5. "Flotte og normale blodprøver"
    Av queenie i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøver
    Svar: 11
    Siste melding: 04-03-09, 15:27

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder