Viser søkeresultater 1 til 10 av 107
Threaded View
-
25-10-14, 20:03 #35
Sv: Forhold TT3/rT3
Jeg tror jeg kan svare meg selv.
RT3 blir høy:
- ved å spise syntetisk T4
- lav ferritin (trolig pga lite magesyre)
- kortisolubalanse
- vedvarende stress (all of the above)
Kilde: STTM
Kortisolprøvene mine var selvsagt fine. Jeg målte i spytt kun morgen og kveld. Noe annet er hva jeg kjenner selv. I morges smurte jeg igjen med HC-krem, og har ikke vært like mye i "ubalanse".
Morgen: 20,8 nmol/l
Kveld: <6,0 nmol/l (ref. <6,0 nmol/l eller <50% av morgenverdi)
Det er verken kl 07 eller kl 22 jeg føler meg verst, så jeg er ikke så veldig overrasket over prøvesvarene.... Men greit å se at det ikke er "way out" i alle fall!
Jeg tror det drar seg inn med NDT. Som med så mye annet. Jeg må bare passe på litt selv utover.
Jeg er litt skuffet over at godkjenninga ikke gikk igjennom på fredag. Og jeg kjenner på kroppen at jeg har trappa ned til 100 mcg Levaxin...
Noe som også slo meg da jeg leste igjennom hele tråden min, er at jeg nok fremstår som friskere enn hva jeg faktisk er. Jeg er ikke fremmed for at jeg også har framstått som friskere enn nødvendig for fastlegen. Det er derfor det er så fordømt viktig å ha med symptomliste et par ganger i halvåret!
Når jeg setter i gang med opptrapping av Erfa skal jeg, for min egen del, prøve å kroppen litt mer ro ved å være litt mindre aktiv her. I stedet for å søke meg til lesestoff, skal jeg forsøke å avvente og ha tålmodighet. Jeg tror selv at jeg nå har nok basiskunnskap til å klare overgangen fint, hvis jeg bare setter meg ned med mitt eget hode. Samtidig vet jeg at jeg må ha is i magen mens Levaxinet er i kroppen. Jeg har hele tiden vært klar på at jeg ikke liker å spise syntetisk hormonhermer (siden før jeg ba om prøvebehandling), men det var et nødvendig onde i ren desperasjon. Som sjåføren på Knight Bus sier: It's going to be a bumpy ride! Og som jeg sier: Det blir skåling i champagne på nyttårsaften!
Lignende tråder
-
"Flotte" blodprøver - men hva med stjernene m.m.?
Av iCat i forumet BlodprøverSvar: 1Siste melding: 07-07-12, 23:02 -
Fine blodprøver til tross for mange symptomer
Av sisi i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 22Siste melding: 13-04-10, 23:37 -
Fine blodprøver til tross for mange symptomer
Av sisi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 26-10-09, 14:27 -
Har mange symptomer og en mor med lavt stoffskifte.
Av Joohoo i forumet BlodprøverSvar: 18Siste melding: 07-05-09, 13:38 -
"Flotte og normale blodprøver"
Av queenie i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 11Siste melding: 04-03-09, 15:27

Svar med sitat

Bokmerker